جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
بدنسازی

همه چیز درباره ورزش بدنسازی

ورزش بدنسازی چیست؟

همه ما در مورد تاثیر ورزش بر بدنمان آگاهی داریم در این قسمت قصد داریم در خصوص ورزش بدنسازی صحبت کنیم. بدنسازی یک ورزش کاربردی است که برای تناسب اندام صورت می‌گیرد این ورزش از زمان یونان باستان شکل گرفت که به ورزش بدنسازی با سنگ و تنه درخت می‌پرداختند. در گذشته تناسب اندام یک ویژگی محسوب می‌شد. در اصل تعریف اصلی بدنسازی چیست؟ در عموم و با گذشت زمان طولانی و نسل‌های مختلف یک تعریف کلی و جامع به وجود آمده است  و آن این است که به فرد و شخصی که ورزش سخت انجام می دهد و در طی زمان بر اثر این ورزش سخت به فرم دهی و شکل دهی بدن خود می‌پردازد در اصطلاح ورزشکار رشته بدنسازی می‌گویند.

در بدنسازی رشته‌های مختلفی داریم که سبک تمرین و عضله سازی آن فرق می‌کند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  1. پاورلیفتینگ
  2. بادی بیلدینگ
  3. کراسفیت
  4. بادی کلاسیک یا فیزیک کلاسیک

در ادامه با ما همراه باشید تا هر کدام از این موارد را بررسی کرده و در مورد هر کدام آگاهی‌های لازم و نسبی را به دست آوریم:

پاورلیفتینگ چیست؟

پاورلیفتینگ ورزشی تمرکزی است که باید با میله هالتر و صفحه هالتر انجام داد و در آن تمرکز روی ورزش‌هایی مثل اسکوات، پرس سینه و ددلیفت است.

بادی بیلدینگ چیست؟

بادی بیلدبنگ ورزشی است که تمرکز آن افزایش حجم عضله سازی است. یکی از اصول اساسی ورزش بادی بیلدینگ مصرف پروتیین بالا می‌باشد.

کراسقیت چیست؟

ورزش کراسفیت ورزش ترکیبی از ژیمناستیک، دومیدانی و وزنه برداری است. این ورزش طوری طراحی شده است که در زندگی شخصی ما کاربرد دارد.

بادی کلاسیک چیست؟

بادی کلاسیک ورزشی است که به تازگی وارد شده است ولی در عین حال سریعا به یک ورزش پر طرفدار تبدیل شده است کسانی که قد بلندی دارند می‌توانند در این ورزش شرکت کنند. توجه داشته باشید که این ورزش کاملا با بادی بیلدینگ متفاوت است.

 

دمبل

بدنسازی در خانه!!!

وقتی حرف از بدنسازی می‌شود همه به این فکر می‌کنند که این ورزش را در باشگاه باید انجام دهند ولی این ورزش را به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید وسایلی که نیاز دارید در خانه شروع به تمرین کنید:

  • میز 7 کاره
  • دمبل بر حسب مقاومت بدنتان
  • صفحه هالتر
  • میله هالتر
  • و…

شما می‌توانید با داشتن این محصولات به راحتی تمرین در خانه را شروع کنید همچنین این تجهیزات را می‌توانید با قیمت عالی و کیفیت مناسب از مجوعه آگرین خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید این ورزش را با وزن بدن خود انجام دهید حتما نیاز نیست که شما دمبل یا هالتر بزنید، انجام بدنسازی با وزن بدن یکی از بهترین حرکات ورزشی، بدون نیاز به تجهیزات است.

پس شما میتوانید با وزن بدن خودتان را قدرتمند کنبد. این ورزش را با 3 بار تمرین در هفته به مدت 30 دقیقه میتوانید انجام دهید تا ضمن افزایش قدرت بدنی به ورزش بپردازید و سلامت خود را تضمین کنید.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که حتما قبل از ورزش کردن بدن خود را گرم کنید تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنید.

چگونه تمرین بدنسازی را برای همیشه شروع کنیم؟

وقتی میتوانیم این ورزش را کنار نگذاریم که از مقایسه کردن خود با دیگران بپرهیزیم چرا اصلا این کار را باید انجام دهیم این کار در بدنسازی اشتباه است زیرا همیشه افکار منفی به ذهنمان خطور می‌کند تا به حال برای شما سوال پیش آمده است که چرا باشگاه میرویم و در ادامه اپس از گذشت یک یا دو ماه شاید هم کمی بیشتر آن را ادامه نمیدهیم؟

چون همیشه در محیط باشگاه به چیزهای منفی فکر می‌کنیم همش در حال فکر کردن به این هستیم که بقیه در مورد ما چه فکری می‌کنند پیش خود فکر می‌کنیم “نکنه کسی به هیکلم می‌خنده” یا اینکه “نکنه لباسم مناسب نباشه” و … تمام این افکار منفی باعث انصراف دادن از باشگاه می‌شود.

هیچکس از اول بدن خوبی نداشته است. تنها تلاش و صبر باعث شده که به یک بدن ایده آال برسد پس مقایسه کردن کار درستی نیست شما کافیست این ورزش را هدف خود قرار دهید و اراده داشته باشید تا به راحتی تاثیرات آن را در بدن خود مشاهده کنید.

فواید رشته بدنسازی چیست؟

  1. تاثیر بر عضلات و درد مفاصل
  2. تاثیر بر استخوان‌ها
  3. تاثیر بر سلامت روح و روان
  4. تاثیر مثبت بر کاهش وزن و چربی سوزی
  5. بهبود عملکرد قلبی
  6. و…

معایب رشته بدنسازی چیست؟

اگر شما این مقاله را خوانده باشید متوجه می‌شوید اگر با اصول و برنامه زیر نظر مربی تمرین کنید چیزی جز مزایا ندارد ولی با این حال اگر بدون اصول تمرین نکنید چیزی جز معایب ندارد و باعث آسیب دیدگی مفاصل و عضلات می‌شود.

ورزش بدنسازی

بهترین زمان برای ورزش بدنسازی کدام است؟

برای پیدا کردن زمان بدنسازی اول باید ساعت بدنتان را بفهمید شاید شما تایم ورزش کردنتان اول صبح باشدالبته ممکن است بهترین زمان ورزش کردن برای شما بعد از ظهر باشد، ولی در حالت کلی ما در طول روز یک زمان مناسبی داریم که احساس خوشایندتری در آن داشته و این به چرخه زمان خواب و بیداری مربوط می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که شما می‌توانید با دستکاری کردن تایم خواب و بیداریتان تا حدودی ساعت بدنتان را مجدد تنظیم کنید.

فیتنس بهتر است یا بدنسازی؟

فیتنس یعنی داشتن بدن سالم. کلمه فیتنس به افرادی که تناسب اندام و سلامت جسمی برخوردار می‌باشند گفته می‌شود.

هدف از ورزش کردن در رشته فیتنس رسیدن به سلامتی و تناسب اندام است در رشته فیتنس به استقامت قلبی، استقامت عضلانی، قدرت عضلانی، انعطاف پذیری، سرعت، تعادل، چابکی، بهبود ترکیبی بدن، دقت و هماهنگی عصب عضلانی می‌رسید.

تفاوت رشته فیتنس و بدنسازی چیست؟

اولین تفاوتی که در رشته بدنسازی و فیتنس می‌توانم به آن اشاره کنیم محدودیت سنی است. در رشته فیتنس محدودیتی وجود ندارد و حتی کودکان هم می توانند در این رشته ورزشی فعالیت کنند که این یک ویژگی ممتاز محسوب می‌شود ولی در رشته بدنسازی محدودیت سنی وجود دارد و کسانی که در حال رشد هستند نباید این ورزش را انتخاب کنند زیرا باعث عضله سوزی و مانع رشد قد می‌شود.

در رشته بدنسازی، ورزشکاران با دمبل، هالتر و دستگاه‌های بدنسازی سرو کار دارند.  ورزشکاران در این رشته ورزشی عمدتا به دنبال حجم آوردن هستند ولی ورزشکاران فیتنس دنبال حجم آوردن نیستند و دنبال بدنی فیت با حجم عضلانی کم هستند این ورزش علاوه بر زدن هالتر، ورزش هوازی نقش بسزایی دارد ورزشکاران فیتنس با سند بگ ، مدیسن بال ، کتل بل و بتل روپ سرو کار دارد که شما می‌توانید این تجهیزات را از مجموعه آگرین با کیفیت عالی و قیمت مناسب خریداری کنید.

از تفاوت‌هایی که میتوانیم در رشته بدنسازی و فیتنس به آن اشاره کنم ضاهر ورزشکاران این دو رشته است. ورزشکاران بدنسازی ظاهری حجیم دارند و ورزشکاران فیتنس ظاهری فیت دارند. تفاوت دیگر این دو ورزش تایمی که باید به آن اختصاص بدهید است در رشته بدنسازی شما 3 جلسه تمرین در طول هفته دارید ولی در رشته فیتنس شما اکثر روزهای هفته را باید سرگرم تمرین باشید. تفاوت دیگر آن در تجهیزات آن است که در رشته بدنسازی و فیتنس متفاوت است.

برای بانوان بدنسازی بهتر است یا فیتنس؟

این سوال اشتباهی است بسته به علاقه شما دارد. اگر شما به ورزش‌های پاورلیفتینگ و بادی بیلدینگ علاقه دارید می‌توانید رشته بدنسازی را انتخاب کنید ولی اگر شما دنبال بدنی عضلانی و فیت هستید میتوانید رشته ورزشی فیتنس را انتخاب کنید.

یک نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که در رشته بدنسازی بیشتر میتوانید چربی بسوزانید بنابراین خانم‌هایی که فقط به ورزش هوازی می‌پردازند جهت چربی سوزی می توانند در باشگاه‌های بدنسازی به چربی سوزی بیشتری بپردازند البته که داشتن یک مربی حرفه‌ای بسیار تاثیر گذار است و می‌توانید پیشرفت چشم گیری در کنار مربی داشته باشید.

کراسفیت یا بدنسازی کدام را انتخاب کنبم؟

ورزش کراسفیت یک ورزش گروهی است و دسته جمعی باید به این ورزش بپردازید و با این ورزش به یک نشاط خوب می‌رسید ولی در ورزش بدنسازی یک ورزش تکراری و روتین است در ورزش کراسفیت باید صبر زیادی داشته باشید تا نتیجه آن را ببینید ولی در رشته بدنسازی اینگونه نیست و شما به سرعت نتیجه آن را می‌بینید.

آیا ورزش کراسفیت همان بدنسازی است؟

خیر این ورزش با هم متفاوت هستند تمرینات این دو رشته و اهدافی که دارند با هم متفاوت هستند در رشته کراسفیت جوانان زیادی به این رشته روی آوردند.

هدف اصلی کراسفیت آمادگی جسمی است و ورزشی است که تمام اجزای بدن درگیر می‌شوند، در رشته کراسفیت شما به تعادل، سرعت، چابکی، انعطاف و تقویت قلب و عروق می‌رسید.

در کراسفیت تایم ورزش کردن کوتاه بوده حدود 15 الی 20 دقیقه و تمرین های آن بسیار شدید است. ولی در بدنسازی اینگونه نیست تایم ورزش بدنسازی بلندتر بوده ولی در عین حال تمرین‌های آن سبک تر است.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.