جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
انواع یوگا

یوگا چیست و چه تاثیری بر بدن دارد؟

یوگا چیست؟در این مقاله قصد داریم با ورزش یوگا که امروزه بیشتر به چشم میخورد و در بین مردم رایج‌تر شده است صحبت کنیم و به بررسی آن بپردازیم. در ادامه قصد داریم در مورد یوگا بیشتر بدانیم و انواع آن را مورد بررسی قرار داره و در مورد تاثیر آن بر روی پوست و لاغری صحبت کنیم پس تا پایان این مقاله ما را یاری نمایید.

یوگا از واژه یوج که ریشه در زبان سانسکریت دارد، گرفته شده است و یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین ورزش‌هایی است که آدمی برای حفظ سلامت و آرامش روح و روان از آن بهره جسته است و به معنای متحد کردن می‌باشد. در واقع می‌توان یوگا را ترکیبی از حرکات کششی بدن به همراه تنفس دانست.

برای خرید لوازم یوگا کلیک کنید

 

ورزش یوگا

تاریخچه پیدایش ورزش یوگا

اولین بار یک معلم هندو به نام پاتانجلی اولین اصول یوگا را در متون مقدس دینی به نام یوگا سوترا ثبت کرده است از آن زمان تا کنون بسیاری از اشکال مختلف یوگا تا حد بالایی توسعه یافته و هر یک از آن پا به عرصه جدیدی از توسعه شخصی تمرکز نموده اند. چه کسی فکر میکرد این ورزش امروزه طرفداران بسیار زیادی را در کل جهان به خود اختصاص دهد و از شمال تا جنوب و شرق و غرب همه را شیفته خود سازد.

یوگا چه تاثیری بر بدن دارد؟

شاید برایتان جالب باشد اما یوگا علاوه بر تقویت جسم شما روحتان را نیز تقویت می‌کند و باعث سلامت روح و روان شما شده و سطح سلامت جسم و روح را به صورت موازی بالا می‌برد. در طی تمرینات شما یاد می‌گیرید تا دم و بازدم را در جاهای مناسب داشته باشید و به کاهش استرس خود کمک کنید همچنین در میان همه این موارد شما می‌توانید یک بنیه کاملا سالم نیز داشته باشید.

چرا باید ورزش یوگا را فرا گرفت؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین تغییر مسیر زندگی به سمت ماشینی شدن منجر به افزایش میزان استرس و همچنین تنش‌های فکری شده است. همین امر موجب شد تا ورزش یوگا به شدت در میان مردم رایج شده و رشد صعودی به خود بگیرد. لازم به ذکر است که یوگا طریقه و سبک زندگی را تحت تاثیر قرار داده و در تلاش است تا زندگی شخص را بهبود ببخشد و افکار او را منعطف سازد. همین امر باعث شد تا این ورزش به شدت مورد توجه قرار گرفته و به بهبود سبک زندگی افراد بپردازد.

فواید ورزش یوگا چیست؟

ورزش کردن خود یک محبت الهی است که به موجب آن فواید بسیار زیادی را کسب خواهید کرد و به واسطه آن می‌توانید روح و روان خود را آزاد و شاداب کنید. با هم به بررسی برخی از مزایای چشمگیر ورزش یوگا می‌پردازیم:

  1. تقویت رباط ها، تاندون‌ها و بافت‌های اطراف ماهیچه و تقویت عضلات بدن
  2. اصلاح برخی از عادت‌های نادرست بدنی مانند گوز کردن و یا خم شدن نادرست
  3. افزایش سطح اکسیژن رسانی به بدن و تنظیم سوخت ساز بدن
  4. افزایش ظرفیت ریه و درمان افسردگی و بیماری‌های ریوی و آسم
  5. کاهش فشار خون و تمرکز بر اعصاب 
  6. درمان کم خوابی و یا بی‌خوابی که یک جایگزین بسیار مفید برای مسکن‌ها و آرامبخش‌ها می‌باشد.
  7. و….

همانگونه که دیدید یوگا می‌تواند هزاران هزار تاثیر مثبت بر روی بدن داشته و به شما کمک کند تا یک زندگی سالم را تجربه کنید. با وجود این که یوگا هزاران فواید گوناگون دارد اما توجه به چند نکته نیز بسیار مهم است

  • یوگا را در پیش یک استاد فرا بگیرید و تمرینات آن را انجام دهید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید و یا باردار هستید بهتر است این ورزش را تحت نظر پزشک انجام دهید.

 

انواع یوگا

یوگا و تاثیر آن بر روی پوست صورت

شاید برای شما نیز جالب باشد اما یوگا گزینه مناسبی برای داشتن پوست شفاف و شاداب است. درست است تعجب نکنید با استفاده از یوگا میتوان یک پوست شاداب و عاری از چین و چروک داشت. شاید این سوال در ذهنتان پیش بیاید که چگونه یوگا در سلامت پوست صورت تاثیر گذار است؟ حرکات و تمرین های انجام شده در این ورزش باعث کاهش استرس و ناآرامی‌های درونی می‌شود و در پی آن میتوان یک پوست شفاف و زیبا را داشت.

سبک‌های مختلف یوگا

یوگا انواع مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد و در قسمت زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

آناندا: در این سبک باید عملیات دم و بازدم با دقت انجام شود و همچنین هدف اصلی رسیدن به یک خودشناسی است

آنوسارا: در این سبک تمرکز بیشتر روی برقراری توازن بین قلب و روح آدمی است

آشتانگا: سبکی مناسب برای افرادی که میخواهند عروق و شریان های خود را تقویت کنند محسوب می شود.

بیكرام: یک سبک مناسب برای افرادی که به دنبال تناسب‌اندام،،قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، انعطاف‌پذیری قلبی و عروقی و کاهش وزن هستند

هاتا: این سبک که طرفداران زیادی هم دارد به سلامت فرد وبعد معنوی او توجه شایانی دارد 

اینتگرال: به تمرینات تنفسی دقت بیشتری شده و ذکر و دعا و ارتباط معنوی را اولویت میداند 

ایشتا: این سبک به فرد کمک می کند تا کانال های ارتباطی بدن را باز کند

اینگار: این سبک یوگا برای افرادی که در پی ترمیم عضو آسیب دیده خود هستند توصیه می شود. در این سبک حرکات به آرامی اما با دقت انجام می شود.

جیواموكتى: این سبک مورد علاقه افرادی است که دوست دار طبیعت، صلح و آرامش هستند، می باشد و به شما کمک می کند تا اعماق انسانیت را بیشتر درک نماییدو به خود شناسی برسید

كریپالو: در این سبک روح و جسم یکی شده و حرکات مدیتیشن را انجام میدهید

كندالینی: انعطاف بدن و بیدار کردن چاک راه های بدنی بیشترین تمریناتی است که در این سبک انجام می شود

یوگای قدرتی:‌ یک سبک فوث العاده برای انجام تمرینات هوازی سنگین محصوب می شود. در این سبک با تکیه بر قدرت بدنی باید حرکات انجام شوند.

یوگاى احیاگر: یا همان یوگای درمانگر به شما کمک می کند تا آرامش روحی روانی خود را حاصل نمایید

سیواناندا: در این حرکت شما به همراه انجام تمرینات باید رژیم غذایی گیاه خواری را نیز رعایت کنید

اسواروپا: باز کردن ستون فقرات است. این یک سبک درمانگر نیز محسوب می شود

وینی: این سبک را بیشتر افرادی که آسیب دیده اند و یا دنبال احیای عضوی از بدن هستند انجام داده و در پی بازیابی توانایی فردی هستند

وینیاسا: در این سبک دقت و حساسیت انجام حرکات باید بسیار بالا بوده تا از آسیب دیدگی به مفاصل جلوگیری شود. این سبک فعال ترین سبک یوگا نیز شناخته می شود

لوتوس سفید: این یک سبک ترکیبی است و در آن حرکات تنفسی به همراه مدیتیشن در تلاش است تا یک حس خوب را به فرد القا نماید

یین: این سبک در تلاش است تا به آرامی به تداوم و ارتباط بین اندام ها و بافت های بدنی بپردازد

یوگا و سلامت روح

یوگا و لاغری

خیلی از افراد به خاطر این که وزن خود را کاهش دهند به دنبال ورزش کردن می‌روند. اما سوال زیادی که از ما پرسیده می‌شود این است که آیا یوگا منجر به لاغر شدن و کاهش وزن میشود یا خیر؟ 

جواب‌های زیادی را می‌توان در پاسخ به این سوال داد اول از همه این که چه چیزی باعث می‌شود تا فرد لاغر شود؟ افزایش ضربان قلب و میزان کالری وارد شده بر میزان کالری مصرفی منجر به لاغری و چربی سوزی می‌شود. ولی یوگا و سبک‌های مختلف آن ورزش‌های کم تحرکی هستند که بیشتر برای آرامش روح و روان استفاده می‌شود. اما قضیه به این جا ختم نمی‌شود برخی از سبک‌های یوگا همچون یوگای قدرتی می‌تواند به فرد این امکان را بدهد تا در کنار ورزش یوگا و کنترل تغذیه بتوانند وزن خود را نیز کاهش دهد.

خیلی افراد از طریق شناخت بدن و بافت‌های خود و همچنین ترک غذاهای مضر و گیاهخواری به کاهش وزن خود بپردازند. یوگا یک خود شناسی و بدن شناسی به فرد می‌دهد تا فرد بتواند جسم خود را شناخته و به آن احترام بگذارد و با روح خود پیوند برقرار نماید تا شخص بتواند با روح و جسم خود یک پیوند برقرار نماید.

ما در تلاشیم تا یوگا را به شما معرفی کرده و تجهیزات آن (آجر یوگا، مت یوگا، بند یوگا، توپ یوگا و ….) را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به دست شما عزیزان برسانیم.

گروه ورزشی آگرین در تلاش است تا بتواند بهترین تجهیزات ورزشی یوگا را به دست شما عزیزان و دوستداران این ورزش برساند و این وظیفه یک مسئولیت خطیری است که تیم ما نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد تا بدون نقص جامه عمل به آن بپوشاند و شما عزیزان را از لذت یک خرید آنلاین تجهیزات ورزشی یوگا بهره‌مند سازد از اعتماد و اطمینان شما صمیمانه سپاسگذاریم.

مطالب مرتبط : آشنایی با تمرینات ایزومتریک

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.