جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
تمرین تناسب‌اندام با کتل بل

تمرین تناسب‌اندام با کتل بل یا دمبل؟

رشته ورزشی تناسب‌اندام که طرفداران زیادی به خود اختصاص داده از ابزار متفاوتی در تمرینات خوب بهره می‌برد. ابزاری که انتخاب بین آنها را برای تمرین برای ورزشکار سخت کرده. ابزاری مانند کتل بل و دمبل که از یکی ابزاری جدید است و دیگری دارای قدمت بسیار زیاد می‌باشد. در اکثر باشگاه‌های ورزشی و مخصوصاً در باشگاه‌های پرورش اندام و زیبای اندام این دو وسیله به‌راحتی یافت می‌شود اما کدام بهتر است و تمرین با کدام نتیجه بهتری را برای ورزشکار دارد؟

برای اینکه بتوانید بهترین ابزار را برای تمرین انتخاب کنید و بهترین نتیجه را از تمرینات دریافت کنید این مقاله تا انتها مطالعه کنید:

ابزار مناسب بار تمرینات پویا (داینامیک): پیشنهاد آگرین استفاده کتل بل

در رشته‌هایی مانند بسکتبال یا مسابقات کراس فیت و یا وزنه‌برداری و یا تمرین برای افزایش توان پلایومتریک است که ورزشکار باید بتواند حرکات انفجاری را به‌خوبی انجام دهد، کتل بل بهترین انتخاب است.

تمرین با کتل بل به‌علاوه شامل شدن حرکت بزرگ باعث می‌شود تا چند گروه عضلانی اصلی در تمرینات درگیر شده و تقویت شوند. حرکاتی مانند ضرب بلندکردن، پاور کلین، ویندمیل، Turkish get-ups  و همچنین حرکت تاب دادن کتل بل. در این حرکات به علت اینکه ضربان قلب بالا می‌رود می‌توان تمرینات هوازی را موازی با تمرینات قدرتی انجام داد. در حرکت پرس سینه که با استفاده از میله هالتر و دمبل انجام می‌شود بر خلاف کتل بل توانایی درگیرکردن گروه عضلانی پشت را ندارد. در حرکت تاب دادن با کتل بل علاوه بر عضلات سینه، عضلات سرینی، همسترینگ و ارکتوراسپاین یا عضلات راست کنند ستون فقرات درگیر می‌شود.

وسیله مناسب برای تمرینات ترکیبی: پیشنهاد آگرین استفاده کتل بل

تمرین با کتل بل برای تمرینات انتروال با شدت بالا بسیار مناسب است. ایجاد تنوع و جلوگیری از یکنواختی تمرینات بورپی و کوهنوردی. برای تمرینی همه‌جانبه و پرفشار 30 تا 60 ثانیه‌ای و همچنین برای پایان‌بخش تمرینات استفاده از کتل بل توصیه می‌شود.

ابزار مناسب برای حرکات پایه: پیشنهاد آگرین استفاده از دبل

حرکاتی مانند پرس سینه و سرشانه، حرکت پارویی و یا حرکت اسکوات که بیشتر جنبه پایه‌ای و مقدماتی دارند، دمبل ابزاری بسیار مفید می‌باشد. برای انجام درست و صحیح‌تر حرکاتی از قبل موارد ذکر شده که نیاز به پرتاب وزنه و یا چرخش ندارد استفاده از دمبل بسیار مؤثر است.

ابزار مناسب برای تقویت پنجه‌ها: پیشنهاد آگرین استفاده کتل بل

کتل بل به دلیل ساختار خاص خود مناسب تمرینات تقویت پنجه است. دسته کتل بل که دارای قطر کم است در تمریناتی مانند زیربغل پارویی خم باعث تقویت پنجه می‌شود. این تمرینات مناسب برای ورزشکار رشته ژیمناستیک می‌باشد که در رشته بارفیکس فعالیت دارند، چرا که در این رشته نیاز به داشتن پنجه‌هایی قوی می‌باشد.

ابزار مناسب برای تمرین تازه‌کارها: پیشنهاد آگرین استفاده از دمبل

دمبل با قدمتی بسیار زیاد نسبت به کتل بل برای افراد تازه‌کار و کسانی که هنوز در کار و تمرین با کتل بل به مهارت کافی نرسیده‌اند بسیار مفیدتر است. تمرینات کتل بل حتماً نیاز به انجام تحت‌نظر مربی دارد. کارشناسان رشته بدنسازی بهترین گزینه برای تازه‌کارها را تمرینات دمبل می‌دانند.

کتل بل یا دمبل

ابزار مناسب برای فیتنس عمومی: پیشنهاد آگرین استفاده دمبل

در تمریناتی که هدف ورزشکار از تمرین افزایش استقامت عمومی بدن است، استفاده از دمبل در تمرینات بسیار مؤثر است. این در حالی است که ممکن است استفاده کتل بل تأثیر چندانی در نتیجه تمرینات نداشته باشد. در تحقیقاتی که در یک دوره شش‌هفته‌ای در تمرینات استقامتی انجام شده، تمرینات پاورلیفتینگ با استفاده از دمبل پیشرفت بسیار بیشتری نسبت به استفاده از کتل بل داشته.
ابزار مناسب برای افزایش چالش: پیشنهاد آگرین استفاده کتل بل

داشتن فاصله 15 تا 20 سانتی‌متری مرکز کتل بل از دست، در تمریناتی مانند پرس سر شانه یک‌دستی بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. این چالش بر اثر عدم تعادل وزنه کتل بل به‌خاطر فاصله مرکز ثقل تا دست ایجاد می‌شود. در این نوع تمرین ورزشکار علاوه بر افزایش توان در مقابله با وزن کتل بل باید بر حفظ تعادل وزنه هم تمرکز داشته باشد. این نوع چالش در تمرین با دمبل به علت اینکه خود ساختار دمبل باعث حفظ تعادل آن می‌شود صورت نمی‌گیرد.

ابزار مناسب برای پیشرفت در وزن: پیشنهاد آگرین استفاده دمبل

با استفاده از دمبل علاوه بر تمرینات آرام و پرس جهت افزایش وزن می‌توان حرکاتی انفجاری را نیز انجام داد. می‌توان برخی حرکات مانند هنگ کلین و اسکوات کلین را با دمبل انجام داد. بهتر است که بعضی از این حرکات انفجاری را اول با دمبل انجام دهید و سپس تدریجاً سراغ کتل بل بروید و یادتان باشد، تا حدود زیادی”وزن، وزن است” شما می‌توانید با هر مدل تجهیزی تمرینی چالش‌برانگیز داشته باشید، بستگی به خلاقیت خودتان دارد.

حالا کدامشان بهتر است؟ بستگی دارد. تازه‌کارها و آن‌هایی که به دنبال اجرای حرکات پایه‌ای در باشگاه هستند، باید از دمبل استفاده کنند، برای تمرینات کراس فیت و تمریناتی که حرکات انفجاری انجام را شامل می‌شوند، باید از کتل بل استفاده کرد.

باید بررسی شود که کدام نوع وزنه، با برنامه ورزشی و سطح توانایی بدن متناسب است. در این رشته ورزشی و سایر رشته‌های ورزشی حتماً در کنار برنامه مناسب از یک مشاور و متخصص علم ورزش برای تمرینات بهتر و حرکات صحیح کمک بگیرید.

تفاوت دمبل و کتل بل

دمبل و کتل بل را با توجه به تمرین و هدف خود انتخاب کنید. بین دمبل و کتل تفاوت‌های بسیاری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

طراحی و شکل

دمبل‌ها دستگیره‌های جداگانه و کوتاهی دارند که به هر دست نصب می‌شوند. دمبل‌ها را به صورت جداگانه در دستان خود بگیرید و از آنها برای انجام تمرینات مختلف استفاده کنید. در مقابل، کتل بل یک وزنه است که دستگیره‌های طویل و یکپارچه دارد.

استفاده و نوع تمرین

به طور عمده دمبل برای تمرینات ایزوله عضلات استفاده می‌شود. به عنوان مثال، دمبل‌ برای انجام پرس دمبل، جلوهای دمبل، وزنه‌برداری دمبل و تمرینات دیگر قابل استفاده است. از طرف دیگر، کتل بل بیشتر در تمریناتی مانند سوئینگ کتل بل، تکواندو کتل بل و تمرینات تمام بدن مانند تمرینات کتل بل کاربرد دارد.

وزن و اندازه

دمبل‌‌ها معمولا وزن کمتری دارند و معمولا در اندازه‌های مختلفی مانند 1 کیلوگرم، 2 کیلوگرم، 5 کیلوگرم و غیره در دسترس هستند. از طرف دیگر، وزن کتل بل‌ها بیشتر است و در اندازه‌های متفاوتی مانند 8 کیلوگرم، 12 کیلوگرم، 16 کیلوگرم و بیشتر وجود دارند.

 حرکت‌ها و تکنیک‌ها

با دمبل‌ها حرکات مختلف قابل انجام است، از جمله حرکات تک عضله و حرکات ترکیبی. اما با کتل بل‌ها، معمولا حرکاتی مانند سوئینگ کتل بل، تکواندو کتل بل و در تمرینات تمام بدن کاربرد دارد.

تمرینات تعادل و استقامت

کتل بل به دلیل طراحی خاص خود، برای تمرینات تعادل و استقامت بدنی بسیار مفید است.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.