جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
حرکات تناسب اندام

آموزش 8 حرکت ورزشی در حالت نشسته

تمرینات تناسب اندام برای حفظ سلامت بدن و ایجاد آرامش در فرد بسیار اهمیت دارد. این تمرینات ضمن ایجاد اندامی مناسب برای ورزشکار باعث کاهش وزن و افزایش قدرت و توان فرد می شود. تمرینات این رشته در فضاهای متفاوتی قبل انجام است.

برای ایجاد تناسب اندام در فرد علاوه بر تمرینات و داشتن برنام مناسب برای تمرین نیاز به داشتن رژیم غذایی مناسب است که باعث افزایش سلامتی در فرد بشود. اهمیت دیگری که ضرورت انجام تمرینات تناسب اندام را برای همه افراد ایجاد می کتد جلوگیری از آسیب های احتمالی است، درصورتی که فرد از عضلات ضعیفی برخوردار باشد احتمال آسیب دیدگی برای قسمت های مختلف و مهم بدن مانند کمر و گردن افزایش پیدا می کند و همچنین زمان بهبودی عضو آسیب دیده بیشتر خواهد بود.

همچنین این رشته نیاز به تجهیزاتی برای اثر بخشی بیشتر تمرینات برای ورشکار می‌باشد. شما می توانید با تهیه تجهیزاتی مانند مت و زیر انداز  ورزشی و استفاده از انواع کش های ورزشی، تمرینات مفیدتر و موثرتری را انجام داده ونتایج دلخواه خود را از تمرینات دریافت کنید.

 

[button type=”round” color=”#92278f” target=”link” =”https://agrinsportgroup.com/product-category/%d9%88%d8%b2%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7/“]خرید مت و زیرانداز ورزشی[/button]

 

فواید حرکات وررشی نشسته و خوابیده

چنانچه به هر علتی امکان ورزش به صورت ایستاده را ندارید می‌توانید از حرکات ورزشی نشسته و خوابیده استفاده کنید. به علاوه این حرکات ورزشی برای مادربزرگ و پدربزرگ‌هایی که در راه رفتن توانایی کافی را ندارند بسیار کاربردی است. به طور کلی فواید حرکات وررشی نشسته و خوابیده می‌تواند به شرح زیر باشد:

·        افزایش انعطاف پذیری و قدرت

با گذشت زمان و بالا رفتن سن تراکم استخوان کم شده و عضلات ضعیف می‌شوند؛ به همین خاطر برای فعال ماندن و حفظ قدرت و انعطاف بدن‌ خود باید از تمرینات ملایم استفاده کنید.

·        بالا بردن هماهنگی عصب و عضله

فعالیت بدنی با شیوه درست علاوه بر آنکه برای افراد مسن خطر ساز نیست می‌تواند ضعف‌های عضلانی آن‌ها را نیز بهبود ببخشد و به تنظیم شدن ستون فقرات کمک کند.

·        افزایش گردش خون

افزایش گردش خون برای بهبود سریع‌ آسیب دیدگی‌ها، زخم‌ها، بیماری، ظرفیت بیشتر ریه و تحرک بسیار مفید است.

·        کاهش خطر سقوط

این تمرینات می‌توانند به بهبود وضعیت و تعادل کمک کنند. در صورتی که به خاطر بیماری یا افزایش سن همیشه روی صندلی می‌نشینید یا دراز می‌کشید برای بعضی از تمرینات تعادلی می‌تواند به شما کمک کند.

·        افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

بیماری یا افرایش سن برای برخی افراد معضل بزرگی در زمینه ورزش است؛ اما این حرکات ورزشی بسیار راحت هستند.

حرکات ورزشی نشسته برای کارمندان

حرکات ورزشی نشسته برای کارمندان به بهبود سلامت کارمندان در محیط کار کمک می‌کند. این حرکات به صورت ساده و در محل کار در طول روز جهت استراحت‌های کوتاه قابل انجام هستند.

تمرینات ورزشی نشسته شامل حرکات دست و مچ، پا و پاشنه، کمر، تنفسی، گردن و شانه است.

تمرینات ورزشی نشسته برای سالمندان

تمرینات ورزشی نشسته برای سالمندان، در بهتر شدن انعطاف، تعادل، قدرت عضلات، و کیفیت زندگی تاثیر گذار است. تمرینات ورزشی نشسته برای سالمندان باید به آرامی و بدون تنش انجام شوند.

در ادامه، تعدادی از تمرینات ورزشی نشسته برای سالمندان آورده شده است که همه این تمرینات روی صندلی انجام می‌شوند:

  • انعطاف‌پذیری گردن: بازوهای خود را به طرف پایین انداخته و دسته‌های صندلی را نگه دارید. سر خود را به طور آرام به جلو ببرید و سپس به عقب برگردانید.
  • چرخش گردن: دسته‌های صندلی را نگه دارید و سر خود را به طرف راست سپس به طرف چپ بچرخانید.
  • انعطاف‌پذیری شانه: بازوهای خود را به طرف بالا ببرید و سپس به طرف پایین بیاورید.
  • افزایش تعادل: پاهای خود را به آرامی از زمین بلند کرده و تا حد امکان تعادل را حفظ کنید.
  • تقویت عضلات پا: پاهای خود را بلند کنید و سپس به سمت پایین حرکت دهید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.