جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
ایروبیک بهتر است یا زومبا

ایروبیک بهتر است یا زومبا

ایروبیک و زومبا برای ورزشکارانی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند بهترین گزینه به شمار می‌روند. اگر به تمرینات شاد و موزون به همراه موزیک علاقه دارید زومبا پیشنهاد خوبی برای شما است. تمرینات ایروبیک بیشتر کششی و قدرتی هستند و به تقویت و بهبود آمادگی جسمانی کمک زیادی می‌کنند.

زومبا جزو ورزش‌های شاد و پر تحرک است و در شادابی روح و روان تاثیر بسزایی دارد. برای خلاصی از چربی‌های اضافی بدن این ورزش‌های هوازی بهترین گزینه هستند. برای انتخاب ایروبیک و زومبا بهترین است ابتدا شرایط بدنی خود را در نظر بگیرید. در ادامه متن به صورت مجزا این دو ورزش را معرفی می‌کنیم‌.

ایروبیک چیست؟

تمرینات ایروبیک هوازی هستند و در آن تمرینات کششی و قدرتی با هم ترکیب شده است. ورزش‌های هوازی به سلامت روح و روان کمک زیادی می‌کنند. شما می‌توانید ایروبیک را به صورت موزون و ریتینگ هم انجام دهید. پخش موسیقی شور و حال تمرین را بیشتر می‌کند. ورزشکاران علاقه مند به ایروبیک می‌توانند با خرید دستگاه چندکاره خانگی از سایت آگرین این تمرینات را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

این ورزش محبوب در منزل و باشگاه انجام می‌شود و امروزه در بیشتر باشگاه‌ها حداقل یک کلاس ایروبیک برگزار می‌شود‌. فواید زیادی که این ورزش دارد باعث شده تا مورد استقبال ورزشکاران در سنین و جنسیت‌های مختلف قرار بگیرد. برای افرادی که سابقه ورزشی ندارند شروع ایروبیک بهترین گزینه است. تقویت و بهبود آمادگی جسمانی مهمترین مزیت این تمرینات است.

پیاده روی، تردمیل، رقص و شنا همه در گروه ورزش‌های هوازی قرار دارند که انجام آن‌ها می‌تواند به سلامت جسمی و روحی انسان کمک کند. با انجام ایروبیک در منزل می‌توانید کالری سوزی را تجربه کنید؛ چرا که این تمرینات سوخت اکسیژن در حین تمرین را افزایش می‌دهند. پخش موسیقی در این ورزش به ورزشکاران انگیزه بیشتری می‌دهد تا بتوانند تمرینات را به صورت مداوم انجام دهند.

ایروبیک چیست؟

زومبا چیست؟

زومبا هم جزو ورزش‌های هوازی است که نسبت به تمرینات دیگر تحرک بیشتری دارد به همین دلیل چربی سوزی و کاهش وزن در این ورزش به مراتب بیشتر است. زومبا ترکیبی از رقص‌های امریکای لاتین است که با ریتم موسیقی اجرا می‌شود‌. حرکات پایه این ورزش از رقص السا، کومبیا، مرنگه و رگتون گرفته شده است. این برنامه ورزشی پر طرفدار در سال ۱۹۹۰ ابداع شده و به دلیل موزون بودن مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفته است.

این تمرینات تمام بدن را درگیر می‌کنند به همین دلیل نقش بسزایی در سلامت عمومی بدن دارند. حرکات این ورزش با سرعت بالا انجام می‌شوند و این می‌تواند چربی سوزی را افزایش دهد. برای افزایش استقامت قلبی عروقی، قدرت و انعطاف پذیری این ورزش بهترین گزینه است‌. شما می‌توانید با خرید دوچرخه ثابت از سایت آگرین این تمرینات را با کیفیت بهتری انجام دهید.

 در این رقص حرکات مختلفی چون لانژ، اسکات و بازو دیده می‌شود که می‌تواند چندین عضله را به صورت همزمان درگیر کند. این فعالیت پر انرژی و پر شور علاقه مندان زیادی از اقصی نقاط جهان دارد. برای چربی سوزی و کاهش وزن باید در کنار این ورزش رژیم غذایی مناسب هم داشته باشید. زومبا برای افراد با هر توان بدنی مناسب است.

زومبا چیست؟

تاثیر ایروبیک و زومبا بر کاهش وزن و چربی سوزی

ایروبیک و زومبا از ورزش‌های هوازی موثر در چربی سوزی و کاهش وزن هستند. میزان تحرک در این ورزش‌ها زیاد بوده و همین موضوع باعث شده تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند. برای افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند هر دو ورزش مناسب است و تاثیرات مثبت و ماندگاری را به جای می‌گذارد.

اگر عضله سازی برای شما مهم است ایروبیک می‌تواند پاسخگوی نیازتان باشد. تمرینات ایروبیک کششی و قدرتی هستند به همین دلیل در ساخت عضلات نقش بسزایی دارند. با انجام این تمرینات کم کم ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند و این می‌تواند سرعت چربی سوزی را هم افزایش دهد. برای افراد مبتدی ورزش زومبا گزینه ایده‌آلی است و می‌تواند به سلامت روح و روان آن‌ها کمک زیادی کند.

کالری سوزی در این تمرینات اهمیت بسزایی دارد و می‌تواند ورزشکاران را به وزن ایده آل برساند. تحرک در ایروبیک و زومبا زیاد است و فرد با کالری سوزی بیشتر می‌تواند وزن خود را کاهش دهد. اگر این تمرینات را به صورت مستمر انجام دهید قطعا نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت.

با مشاورین آگرین تماس بگیرید :

شباهت های زومبا و ایروبیک

زومبا و ایروبیک از برخی جهات با هم شباهت دارند که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • شباهت در لاغری

ورزش زومبا و ایروبیک هر دو به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کنند و از این نظر با هم شباهت دارند. یک جلسه زومبا با حرکات موزون باعث خالی شدن انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شور. ایروبیک روی تمام قسمت‌ها تأثیرگذار است و انجام آن می‌تواند سرعت چربی سوزی را افزایش دهد‌.

  • شباهت در تمرینات هوازی

زومبا و ایروبیک هر دو جزو تمرینات هوازی هستند که انجام آن‌ها می‌تواند در بهبود روحیه فرد تاثیر زیادی داشته باشد. در هر دو تمرین تمام اندام‌های بدن درگیر می‌شوند و ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند. درگیر شدن عضلات باعث تقویت آن‌ها می‌شود.

  • جلوگیری از افسردگی

شباهت زومبا و ایروبیک تاثیری است که در روحیه فرد دارند. این تمرینات برای جلوگیری از افسردگی و استرس بهترین گزینه هستند. ورزش‌های هوازی به صورت مستقیم روان انسان را هدف قرار می‌دهیم و باعث آرامش روحی و روانی می‌شوند.

شباهت های زومبا و ایروبیک

تفاوتهای زومبا و ایروبیک

از تفاوت‌های زومبا و ایروبیک می توان موارد زیر را نام برد:

  • تفاوت در نحوه تمرین

زومبا به صورت گروهی و به شکل رقص انجام می‌شود به همین دلیل تمام بدن را درگیر می‌کند؛ اما ایروبیک بیشتر به صورت تک نفره و به شکل پریدن و دویدن و تمرینات قدرتی و کششی است.

  • تفاوت در نوع حرکات

زومبا و ایروبیک از نظر نوع حرکات هم متفاوت دارند. حرکات ایروبیک به تمرینات بدنسازی شبیه است و بیشتر شامل حرکت پروانه، چرخش بازوها و طناب زدن و پیاده روی است. در زومبا حرکات موزونی و به صورت رقص است.

  • تفاوت در نوع تعامل در کلاس‌ها

در کلاس زومبا ارتباط دوستانه به سرعت شکل می‌گیرد و کلاس‌ها شاد و سرگرم کننده هستند اما در ایروبیک کلاس‌ها اغلب انفرادی است و این می‌تواند پیدا کردن دوست را سخت کند.

  • تفاوت در عضله سازی

زومبا تمرینات فول بادی است که به کاهش استرس و کالری کمک می‌کند؛ اما ایروبیک حرکات بیشتر روی عضلات متمرکز هستند و این می‌تواند به تقویت عضلات کمک کند.

تفاوتهای زومبا و ایروبیک

سخن پایانی

ایروبیک و زومبا از ورزش‌های هوازی پر طرفدار هستند که می‌توانید در شرایط مختلف آن‌ها را انجام دهید. هر تمرین ویژگی‌های مختص به خود را دارد و به شکل تکی و گروهی انجام می‌شود. اگر برای انجام تمرینات نیاز به دستگاه‌های ورزشی داشته باشید سایت آگرین همیشه در دسترس شما است. مشاورین سایت با راهنمایی‌‌های خوب خود شرایط بهتری را برای انجام این تمرینات فراهم و با توجه به نیاز و شرایط بدنی شما بهترین ورزش را معرفی می‌کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.