جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
بهترین ورزش ها برای کاهش قند خون

بهترین ورزش ها برای کاهش قند خون

رشته‌های ورزش را می‌توان به عنوان یک ابزار مهم و همچنین بهترین راه برای کنترل قند خون معرفی کرد. در واقع تمرینات ورزشی عملکرد سیستم انسولین را در بدن بهبود می‌بخشند. البته نوع ورزش و زمان انجام آن نیز مهم است.

بهترین ورزش ها برای کاهش قند خون شامل ورزش‌های هوازی، یوگا وغیره است؛ اما حتما به این نکته توجه کنید که ورزش منتخب باید مطابق بدن و شرایط خود شما طراحی شود. در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تاثیر ورزش بر کاهش قند خون

ورزش به عنوان اصلی‌ترین عامل در کاهش قند خون شناخته شده به طوری که به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می‌شود که ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند. در ادامه تاثیرات ورزش بر بدن افرادی که با مشکلات قندی دست و پنجه نرم می‌کنند را بررسی می‌کنیم:

  • افزایش حساسیت به انسولین

در واقع به خاطر افزایش میزان گلوکز بیماری قند خون ایجاد می‌شود که با ورزش منظم می‌توان سطح آن را در بدن تنظیم کرد. با انجام تمرینات خاص به صورت مکرر میزان انسولین در بدن بیشتر می‌شود و گلوکز به داخل سلول‌ها منتقل خواهد شد.

  • کاهش میزان گلوکز در خون

زمانی که وقت خود را برای ورزش می‌گذارید و این کار را به صورت منظم و مکرر انجام می‌دهید، سوخت و ساز بدن بالا می‌رود. در نتیجه در پی مصرف انرژی از میزان گلوکز کاسته می‌شود؛ زیرا گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی در بدن به شمار می‌رود. اگر در خانه ورزش می‌کنید می‌توانید دستگاه باشگاهی برند پریکور را از سایت آگرین خریداری کنید.

با مشاورین آگرین تماس بگیرید :

  • تنظیم و کنترل ترکیبات چربی در خون

با تمرین‌های ورزشی مصرف اکسیژن افزایش پیدا می‌کند، همچنین مقدار چربی در خون کنترل می‌شود که حالت التهابی بدن بهبود پیدا می‌کند. در نهایت دیگر قند خون یک عارضه سخت و غیر قابل کنترل برای ورزشکار نخواهد بود.

تاثیر ورزش بر کاهش قند خون

  • افزایش سرعت سوخت و ساز بدن افزایش

ورزش همواره به عنوان عامل اصلی افزایش متابولیستم بدن به شمار می‌رود که باعث تعدیل انرژی مصرفی می‌شود و این فرآیند منجر به کاهش گلوکز خون خواهد شد‌. در نتیجه نیاز بدن به تزریق انسولین کمتر می‌شود.

می‌توانید هم در خانه و هم باشگاه برای کنترل قند خون ورزش کنید. برای تهیه انواع دستگاه های ورزشی و خرید تردمیل می‌توانید از سایت آگرین اقدام کنید.

بهترین ورزش ها برای کاهش قند خون

خوشبختانه تنوع زیادی بین رشته‌های ورزشی وجود دارد؛ لذا با توجه به عملکرد بدن و شرایط خودتان می‌توانید یکی را انتخاب کنید؛ اما نکته مهم و قابل توجه این است که ورزش باید به صورت مکرر انجام شود تا نتیجه لازم را داشته باشد. در ادامه بهترین ورزش ها برای کاهش قند خون معرفی می‌شود:

1.پیاده روی

پیاده روی را می‌توان به عنوان یک تمرین مفید و کاملا ساده معرفی کرد که علاوه بر کاهش قند خون در سلامت سایر بخش‌های بدن هم تاثیر گذار است. پیاده روی روزانه حتی برای نیم ساعت نیز بسیار موثر است که باعث افزایش مصرف انرژی یا به عبارت دیگر افزایش مصرف گلوکز خواهد شد.

2.دوچرخه سواری

در صورتی که شرایط دوچرخه سواری را دارید حتما آن را انجام دهید؛ زیرا یک فعالیت هوازی مفید و موثر است که باعث تنظیم میزان قند خون می‌شود؛ علاوه بر آن سیستم قلبی عروقی را هم تقویت خواهد کرد. برای خرید انواع دستگاه‌های ورزشی و الپتیکال باشگاهی می‌توانید از سایت آگرین اقدام کنید.

3.تمرین شنا

در تمرین شنا، عضلات بدن تقویت می‌شود که در کنترل و تنظیم میزان قند خون هم تاثیر گذار است و باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش میزان گلوکز می‌شود. به دنبال آن می‌توان بدنی سالم و با نیاز کمتر به تزریق انسولین داشت.

4.تمرین کاردیو و یوگا

تمرینات کاردیو که شامل ایروبیک هستند باعث بهبود بدن خواهند شد. همچنین بعد از تزریق انسولین در بدن این سیستم بهتر کار می‌کند. می‌توانید تمرینات یوگا را هم امتحان کنید که علاوه بر سلامت جسمی به سلامت روحی روانی هم کمک خواهد کرد.

5.تمرین پیلاتس

پیلاتس تمرین بسیار موثر بر بدن است که علاوه بر تناسب اندام در حفظ و افزایش سلامتی بدن هم تاثیر گذار است. این تمرین به بهبود بدن و تعادل قند خون کمک می‌کند‌.

6.تمرینات فوتبال و بسکتبال

ورزش‌های گروهی مثل فوتبال، بسکتبال وغیره علاوه بر سلامت بدن باعث کنترل قند خون خواهد شد. با انتخاب یک تمرین مناسب می‌توانید باعث بهبود بدن و کنترل این عارضه شوید؛ بنابراین با انتخاب یک تمرین و انجام مکرر آن می‌توانید در انتظار سلامتی خود باشد؛ اما حتما پیش از آن با پزشک و مربی مشورت کنید.

بهترین زمان ورزش برای کاهش قند خون

با این حال که زمان مناسب ورزش برای هر فرد با توجه به برخی فاکتورها مثل وضعیت بدنی، شرایط او وغیره متفاوت است؛ اما طبق مطالعات انجام شده ورزش در بعد از ظهر تاثیر بیشتری بر کاهش قند خون می‌گذارد. اگرچه، کارشناسان بر این باور هستند که ورزش در هر ساعت از روز می‌تواند به کنترل این بیماری کمک کند. فقط مهم است که ورزش را به صورت مکرر و صحیح انجام دهید.

نکات مهم ورزشی برای افراد دیابتی

قاعدتا افرادی که از یک بیماری خاصی مثل قند خون رنج می‌برند باید بیشتر حواس‌شان را به انتخاب نوع تمرین جمع کنند. با این حال که این ورزش می‌تواند دیابت را کنترل کند؛ اما باید اصولی و با توجه به فاکتورهایی انجام شود‌. در ادامه مهم‌ترین نکات ورزشی برای افراد دیابتی بیان می‌شود:

  • تمرین مناسب با بدن خود را انتخاب کنید.
  • برنامه تمرینی شما باید با توجه به شرایط بدنی خود شما طراحی شود.
  • برنامه ورزشی که در آن ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنید، بهترین برنامه است.
  • مراقب پاهای خود باشید تا آسیبی نبینند.
  • مواد غذایی سالم را در وعده‌های زیاد و به مقدار کمتر مصرف کنید.

نکات مهم ورزشی برای افراد دیابتی

سخن پایانی

ورزش علاوه بر بالا بردن توان جسمی و سلامتی به کاهش برخی از بیماری‌ها مثل دیابت کمک می‌کند. تمرین‌های ورزشی تنوع زیادی دارند که با توجه به سلیقه و توان خود می‌توانید یک مدل را برای انجام روزانه یا چند روز در هفته انتخاب کنید. به عنوان مثال بدنسازی، یوگا وغیره چندین رشته ورزشی هستند که باعث تناسب اندام و سلامتی بدن می‌شوند.

امروزه آمار ابتلا به بیماری قند خون افزایش پیدا کرده است. در حالی که شما با ورزش هم می‌توانید بدن خود را نسبت به انواع بیماری‌ها مقاوم کنید و هم برخی از عارضه‌ها را مثل قند خون کاهش دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 1 =

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.