جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
بهترین زمان ورزش

بهترین زمان ورزش

ورزش برای حفظ سلامتی بهترین گزینه است و هر زمانی که شما ورزش را انجام دهید ‌می‌توانید شاهد نتایج خوب آن باشید. با انتخاب بهترین زمان ورزش می‌توانید آمادگی لازم را داشته باشید. برخی افراد به دلیل مشغله‌های کاری نمی‌توانند در طول روز ورزش را دنبال کنند و زمان عصر و شب را برای بدنسازی و ورزش انتخاب می‌کنند.

 ورزش به عنوان یک فعالیت فیزیکی نقش پر رنگی در بهبود کیفیت زندگی افراد دارد به همین دلیل مشخص کردن زمان درست برای انجام آن مهم است. تحقیقات نشان داده که ورزش در طول صبح آرامش بیشتری به انسان می‌دهد و تمرکز انسان را بالا می‌برد. وقتی روزتان را با ورزش شروع کنید انرژی بیشتری خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با این مقوله بهتر است تا انتها مطلب را دنبال کنید.

بهترین زمان ورزش برای لاغری

ورزش تاثیر زیادی بر لاغری دارد و اگر زمان مناسب برای ورزش انتخاب کنید قطعا به تناسب اندام خواهید رسید. بهترین تایم ورزش برای لاغری زمان صبح است که شما انرژی بیشتری برای ورزش و چربی سوزی دارید. تجهیزات ورزشی در رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن تاثیر بسزایی دارند و تاثیر ورزش را بیشتر می‌کنند. قبل از خرید دستگاه بدنسازی بهتر است مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید.

 در هر ساعتی از روز ورزش امکان پذیر است به شرطی که شما اهداف خاصی را برای لاغری دنبال کنید. زمان مناسب ورزش برای لاغری زمانی است که شما آمادگی لازم را داشته باشید. اگر هدف کاهش وزن و چربی سوزی است باید تایم بیشتری را به تمرین اختصاص دهید. اگر چه در همه زمان‌ها می‌توان ورزش را انجام داد؛ اما برخی زمان‌ها تاثیرگذار تر هستند.

 ورزش یک راه کم خطر برای لاغری است که شما می‌توانید در تایم صبح، عصر و شب آن را انجام دهید. ورزش در ساعاتی که سوزاندن کالری بیشتر است جوابدهی خوبی دارد. اگر مواد غذایی سنگین مصرف کرده‌اید توصیه می‌شود که بعد از آن با ورزش چربی سوزی را افزایش دهد. برخی افراد برای لاغری ورزش را در دو وعده انجام می‌دهند.

 

بهترین زمان برای ورزش شکم

بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی شکم صبح بعد از بیدار شدن و قبل از صبحانه خوردن است. در این زمان می‌توانید حرکات ورزشی مختلفی داشته باشید. استفاده از برخی لوازم ورزشی می‌تواند در نتیجه گیری بهتر به شما کمک کند. با خرید دمبل و انجام ورزش در صبح چربی سوزی شکم بیشتر می‌شود.

 برای خرید می‌توانید ابتدا مطلب ارائه شده را مطالعه کنید. تحقیقات ثابت کرده که صبح قبل از خوردن صبحانه انسان می‌تواند سرعت چربی سوزی را افزایش دهد. ورزش صبحگاهی با فعال کردن سیستم لنفاوی باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به چربی سوزی شکم کمک زیادی می‌کند.

با انجام تمرینات ورزشی در صبح اشتها کاهش یافته و وزن کم می‌شود. تمرینات قلبی مثل شنا و دویدن و پرش تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. تحقیقات انجام شده روی بانوان ثابت کرده که تمرینات صبحگاهی چربی شکم آن‌ها را حذف می‌کند و در کنترل فشار خون نقش بسزایی دارد.

 برای مردان ورزش عصرگاهی نتیجه بهتری در چربی سوزی و کنترل فشار خون دارد. اگر چه ورزش در دوران قاعدگی برای بانوان سخت و دردناک است؛ اما مزیت‌های خاص خود را دارد. زنانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند لاغرتر هستند و زودتر به تناسب اندام می‌رسند.

بهترین زمان ورزش برای لاغری شکم و پهلو

صبح قبل از خوردن صبحانه بهترين زمان براي ورزش كردن براي لاغري شکم و پهلو است. اگر به دنبال کاهش سایز و کاهش وزن هستید ورزش در تایم صبح می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. دوچرخه ثابت جزو لوازم ورزشی کاربردی است که در لاغری شکم و پهلو موثر است. برای آشنایی با این دستگاه می‌توانید به مطلب مختص به آن مراجعه کنید.

با مشاورین آگرین تماس بگیرید :

 افرادی که از چاقی شکم و پهلو رنج می‌برند می‌توانند با ورزش به تناسب اندام برسند. زمانی که برای انجام تمرینات ورزشی انتخاب می‌کنید‌ تاثیر بسزایی در نتیجه آن دارد. تمرینات شکمی در بعدظهر بهتر و کارآمدتر است. افرادی که در این تایم ورزش را شروع می‌کنند شاهد نتیجه بهتری خواهند بود. اگر روزانه یک برنامه منعطف دارید بهتر است تمرینات شکم و پهلو را به بعد ظهر موکول کنید.

ورزش در طول شب چندان مناسب نیست؛ چرا که باعث آسیب به ستون فقرات می‌شود. توصیه می‌شود که برای لاغری شکم و پهلو شب را برای ورزش انتخاب نکنید. با اینکه بعدظهر زمان مناسبی برای انجام تمرینات شکم و پهلو است باز هم برخی افراد نمی‌توانند در این زمان ورزش را انجام دهند.

بهترین زمان ورزش برای عضله سازی

اگر به دنبال عضله سازی هستید بهترین زمان برای ورزش عصرها است. افرادی که ۱۳ تا ۲۴ هفته به صورت مرتب عصرها ورزش می‌کنند توده عضلانی آن‌ها بیشتر می‌شود. این اشخاص نسبت به افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند بدنی عضلانی‌تر دارند. کار با برخی تجهیزات ورزشی می‌تواند سرعت عضله سازی را بیشتر کند.

 برای خرید دستگاه باشگاهی برند پریکور و کار با آن ابتدا این مطلب را مطالعه کنید. تمرینات عصرگاهی در دراز مدت نتیجه بهتری برای بدنسازی و تقویت عضلات دارند. در کنار تایم عصر صبح هم می‌تواند زمان مناسبی برای عضله سازی باشد و ورزشکاران با تمرین در تایم صبح علاوه بر چربی سوزی می‌توانند عضلاتی ورزیده داشته باشند.

برای دریافت نتیجه خوب بهتر است یک صبحانه کامل میل کنید و بعد از آن ورزش را استارت بزنید. ورزش با معده خالی عضله سوزی را بیشتر می‌کند. به همین دلیل بهتر است با معده خالی ورزش نکنید. بهترین زمان ورزش برای لاغری تا حد زیادی به خود فرد وابسته است.

بهترین زمان برای ورزش بدنسازی

برای بدنسازی بهتر است ورزش را در زمان مناسب انجام دهید. انتخاب زمان مناسب برای ساخت اندامی ایده‌آل بر عهده خود فرد است. بدن باید آمادگی لازم را داشته باشد تا بتواند با ورزش بهترین شکل و ساختار را پیدا کند. بکارگیری لوازم ورزشی به بدنسازی کمک زیادی می‌کند. سازه کراسفیت جزو بهترین لوازم است که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.

اگر تمایلی به ورزش صبحگاهی ندارید می‌توانید عصر را برای ورزش انتخاب کنید. بیشتر متخصصین صبح را بهترین زمان برای ورزش هوازی و بدنسازی می‌دانند؛چرا که در این زمان عضلات بهتر حجم پیدا می‌کنند و شما می‌توانید اندامی زیبا داشته باشید. اگر زمان مناسب را برای بدنسازی انتخاب کنید قطعا به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

نیاز به مشاوره دارید؟

همین الان با مشاورین آگرین تماس بگیرید:

بهترین زمان ورزش برای چاقی

پزشکان و متخصصان تغذیه به افرادی که مشکل کمبود وزن و لاغری دارند ورزش در زمان مناسب را توصیه می‌کنند. انجام تمرینات ورزشی در هنگام عصر به افزایش وزن و چاق شدن کمک شایانی می‌کند. افرادی که لاغر هستند با ورزش مداوم در زمان مناسب می‌توانند به وزن ایده آل برسند. اگر از ورزش‌های قدرتی کمک بگیرید به نتیجه بهتری خواهید رسید.

 هر چه تایم ورزش طولانی‌تر باشد شما زودتر چاق می‌شوید. افراد با توجه به میزان راحتی خود می‌توانند بهترین زمان را برای ورزش انتخاب کنند. برای همه افراد نمی‌توان یک زمان خاص را در نظر گرفت. ورزشکارانی که قرار است ورزش‌های قدرتی و هوازی را انجام دهند باید ساعات پایانی ظهر تا ۹ شب را انتخاب کنند. فرد برای داشتن قدرت لازم باید ۲ وعده غذای اصلی داشته باشد.

بهترین زمان ورزش برای چاقی

مزایای ورزش در صبح

ورزش در صبح برای برخی افراد چربی سوزی و کاهش وزن را به همراه دارد و برای برخی دیگر با عضله سازی و افزایش وزن همراه است.

مزایای زیادی برای ورزشکاران به همراه دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تنظیم چرخه خواب
  • انگیزه برای صبح زود بیدار شدن
  • افزایش انرژی
  • افزایش متابولیسم بدن
  • افزایش سطح تمرکز و هوشیاری
  • بالا بردن قدرت تصمیم گیری
  • بهتر شدن خلق و خو
  • تناسب اندام
  • افزایش ضربان قلب
  • تنظیم دمای بدن
  • چربی سوزی
  • کاهش استرس

مزایای ورزش در صبح

معایب ورزش در صبح

ورزش در زمان صبح علاوه بر مزیت، معایبی هم دارد. زود بیدار شدن برای برخی افراد سخت است به همین دلیل صبح را برای ورزش انتخاب نمی‌کنند. اگر خواب شما نظم خاصی ندارد و نمی‌توانید شب زودتر به رختخواب بروید ورزش صبحگاهی نمی‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. از دیگر معایب ورزش در صبح می‌توان به ساعت کاری شما اشاره کرد.

 اگر صبح باید سر کار حضور داشته باشید و به هیچ وجه مرخصی ندارید ورزش در صبح برای شما مناسب نیست. بدن ممکن است صبح ناشتا انرژی لازم را نداشته باشد و فرد نتواند تمرینات سنگین انجام دهد. بهتر است قبل از تمرین میان وعده شامل پروتئین میل کنید. برخی افراد صبح‌ها آمادگی لازم برای شروع ورزش را ندارند؛ چرا که ضربان قلب و دمای بدن آن‌ها پایین است. گرم کردن بدن برای آن‌ها زمان‌بر است.

مزایای ورزش در بعدازظهر

ورزش در بعد از ظهر مزایای زیادی دارد و افرادی که نمی‌توانند صبح ورزش کنند در این تایم به تمرین می پردازند. ورزش بعد از ساعت کاری و بعداز ظهر برای افراد شاغل که صبح در محل کار هستند مناسب است. از دیگر مزایای ورزش در بعد از ظهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صبح تایم بیشتری برای خوابیدن دارید.
  • بدن توانایی بیشتری برای ورزش دارد.
  • دمای بدن افزایش پیدا می‌کند.
  • قدرت عضلات و عملکرد بدن بیشتر می‌شود.
  • آنزیم‌ها فعالیت بهتری دارند.
  • استقامت بدن افزایش پیدا می‌کند.
  • بدن آمادگی بیشتری دارد.
  • سرعت شما برای انجام تمرین بیشتر است.
  • ضربان قلب و فشار خون در کمترین حد قرار می‌گیرد.
  • احتمال آسیب در زمان تمرین کمتر است.

معایب ورزش در بعدازظهر

ورزش در بعد از ظهر معایبی برای ورزشکاران به همراه دارد. افرادی که به خوابیدن در تایم عصر عادت کرده‌اند نمی توانند این زمان را به تمرین بپردازند. در فصل تابستان هوا گرم است و انجام تمرین در تایم بعد از ظهر کمی سخت است.

اشخاصی که در تایم بعدظهر به دنبال تفریح و گردش هستند زمان ازاد برای ورزش کردن ندارند. برای بعضی افراد ورزش بعد از خوردن ناهار و میان وعده کمی سخت است. هوای بعد از ظهر برخی اشخاص را کسل می‌کند و مانع از انجام تمرین ورزشی آن‌ها می‌شود.

مزایای ورزش در شب

ورزش در شب گزینه مناسبی است و افراد در این تایم به دلیل مصرف غذا آمادگی لازم برای انجام تمرینات ورزشی را دارند. از مزایای ورزش در شب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن آمادگی بیشتر
  • قدرت عضلانی بالاتر
  • انعطاف پذیری بدن
  • استقامت بدنی بهتر
  • خستگی ناپذیری
  • دور کردن استرس روزمره
  • وررش جایگزین عادت‌های بد
  • آسان شدن استراحت شبانه
  • داشتن خواب راحت

به دلیل این مزیت‌های خوب است که بیشتر افراد شب‌ها برخی تمرینات ورزشی را انجام می‌دهند. پیاده‌روی در شب می‌تواند با دور کردن استرس خواب را برای شما راحت‌تر و دلنشین‌تر کند.

مزایای ورزش در شب

معایب ورزش در شب

ورزش در شب برای همه افراد مناسب نیست و برخی با انجام تمرینات در شب خواب راحتی نخواهند داشت. اگر قصد انجام تمرین در شب را دارید باید ابتدا اراده خود را قوی کنید. اگر در طول روز خسته باشید شب شرایط و آمادگی لازم برای ورزش را ندارید. ورزش بر کیفیت خواب شبانه تأثیر دارد. بعضی اشخاص با انجام ورزش خواب بهتری دارند و بعضی دیگر دچار بی خوابی و بدخوابی می‌شوند.

ورزش باید حداقل یک ساعت با زمان خواب شما فاصله داشته باشد تا بتوانید یک خواب راحت را تجربه کنید. از دیگر معایب ورزش در شب می‌توان به خسته بودن افراد اشاره کرد. خستگی روزانه مانع از ورزش کردن در طول شب می‌شود. ممکن است فرد انرژی و آمادگی لازم برای ورزش کردن را نداشته باشد.

سخن پایانی

بهترین زمان ورزش زمانی است که فرد آمادگی لازم را دارد و می‌تواند با انجام تمرینات ورزشی به اهداف خود نزدیک شود. سطح انرژی و دمای بدن در طول روز متفاوت است به همین دلیل انتخاب ساعت مناسب برای ورزش اهمیت بسزایی دارد.

 ما در سایت آگرین علاوه بر معرفی تجهیزات ورزشی پیشرفته اطلاعات خوب و مفیدی در رابطه با انتخاب بهترین تایم ورزش به شما ارائه می‌کنیم. به کمک این مشاوره‌های رایگان می‌توانید از ورزش کردن در زمان مناسب بهترین نتیجه را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.