جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
انواع بارفیکس خانگی

انواع بارفیکس خانگی

تمرین بارفیکس در رشد عضلات و تقویت استخوان‌ها تاثیر گذار است که می‌توانید هم در باشگاه و هم در خانه به انجام آن بپردازید، البته برای انجام این تمرین باید میله بارفیکس خانگی با کیفیت و مرغوبی را تهیه کنید که استاندارد باشد تا بتوان انواع تمرین‌های بارفیکس را با آن انجام داد.

میله‌های بارفیکس انواع مختلفی دارند که می‌توان آن‌ها را بر روی درب، سقف، دیوار وغیره نصب کرد. برای نصب این تجهیزات می‌توانید با توجه به دستورالعمل آن‌ها پیش بروید. در صورتی که حرکت بارفیکس را مکرر انجام دهید فوایدی مثل کاهش درد کمر و شانه، اصلاح فرم بدن، افزایش انعطاف پذیری بدن، تقویت عضلات بدن و استخوان‌ها را به همراه دارد.

انواع میله بارفیکس خانگی

به طور کلی میله‌های بارفیکس خانگی را در سه دسته قرار می‌دهند که هر کدام از این مدل‌ها ویژگی و مزایای منحصر به فردی دارند. برای خرید میله بارفیکس می‌توانید از فروشگاه آگرین اقدام کنید؛ زیرا عرضه کننده انواع میله بارفیکس استاندارد و با کیفیت هستند.

میله بارفیکس نصب شده به دیوار

این نوع میله بارفیکس را می‌توان هم به دیوار و هم سقف آویزان کرد. این مدل از میله‌های بارفیکس به چهارچوب و یا سقف وصل می‌شوند که ارتفاع برخی از آن‌ها را می‌توان تنظیم کرد. میله‌هایی که می‌توان به سقف نصب کرد معمولا از مدل دیواری‌ ثابت‌تر هستند.

انواع میله بارفیکس خانگی

میله بارفیکس‌های نصب شده بر روی درب‌ها

این نوع میله‌های بارفیکس را می‌توان بر روی درب بالکن، چهارچوب وغیره نصب کرد که این مدل‌ها معمولا به راحتی نصب و جمع می‌شوند. انتقال سریع و آسان هم از دیگر قابلیت‌های این نوع میله‌ی بارفیکس است. اگر محل مشخصی برای انجام این تمرین ندارید، پس از این مدل بارفیکس استفاده کنید.

میله‌های بارفیکس با وزنه‌های جداگانه

این نوع میله بارفیکس را می‌توان به عنوان کیت کامل حرکات کششی که شامل میله‌های بارفیکس، کش بدنسازی و مواردی از این دست است معرفی کرد. ضمن اینکه برخی از آن‌ها از وزنه‌های جداگانه هم برخوردار هستند که باعث افزایش مقاومت در زمان ورزش خواهند شد.

انواع این وسیله‌ها را باید با توجه به نیاز خود تهیه کنید. یعنی هر کدام که مناسب موقعیت شما و محل قرار گیری‌تان است را برگزینید. فراموش نکنید که این تجهیزات باید استاندارد و ایمن باشند.

فواید استفاده از میله بارفیکس

قطعا برای شما هم سوال است که چرا همه ورزشکاران حداقل یک میله بارفیکس خانگی دارند و زمان زیادی را به انجام این تمرین می‌پردازند. در واقع این تمرین به خاطر تاثیر زیادی که بر بدن می‌گذارد مورد توجه قرار گرفته است. برای مثال منجر به بهبود قدرت و عملکرد عضلات خواهد شد. در ادامه فواید استفاده از میله بارفیکس را بیان خواهیم کرد.

فواید استفاده از میله بارفیکس

  • بهبود و تقویت عضلات قسمت بالایی بدن

از آنجایی که در حرکت بارفیکس باید بدن را به سمت بالا کشید، پس باعث تقویت عضلات بازوها، عضلات پشتی، عضلات شانه وغیره می‌شود.

  • افزایش عضلات بدن

استفاده از میله بارفیکس خانگی باعث افزایش قدرت عضلات و در کل عضله سازی می‌شود. به همین خاطر جزو حرکات مهم و تاثیر گذار در بدن سازی به شمار می‌رود. این تمرین در عین حال چندین عضله را تقویت می‌کند.

  • افزایش و بهبود استقامت عضلات

استفاده از میله بارفیکس منجر به افزایش استقامت عضلات می‌شود. اگرچه، باید این تمرین را مکرر انجام دهید تا نتیجه بخش باشد. در واقع تنها در صورتی که این تمرین را در تعداد دفعات متعدد انجام دهید نتیجه دلخواه را دریافت خواهید کرد.

  • تقویت قدرت و استحکام استخوان‌ها

تمرین بارفیکس در کنار بهبود و تقویت عضلات به افزایش قدرت استخوان‌ها نیز کمک می‌کند. با این تمرین می‌توانید استخوان‌های خود را قوی‌تر کنید، البته بیشتر شامل استخوان‌های شانه و بازو می‌شود.

  • افزایش انعطاف پذیری بدن

در صورتی که بهترین میله بارفیکس خانگی را تهیه کنید و به شیوه صحیح این تمرین را انجام دهید شاهد افزایش انعطاف پذیری بدن خود خواهید بود. پس اگر می‌خواهید انعطاف بیشتری را در قسمت بازو و شانه احساس کنید، حتما به تمرین با میله بارفیکس بپردازید. تی آر ایکس نیز باعث افزایش انعطاف بدن خواهد شد.

با مشاورین آگرین تماس بگیرید :

  • کاهش درد شانه

افرادی که گرفتگی شانه دارند و درد زیادی را در شانه خود احساس می‌کند این ورزش می‌تواند برای آن‌ها بسیار مفید واقع شود. انجام تمرین بارفیکس باعث کشش شریان بازویی می‌شود و در کنار آن تاندون فوق خاری را هم تقویت می‌کند. این کار باعث تقویت شانه‌ها می‌شود.

  • افزایش قد

با انجام این تمرین می‌توانید ترشح هورمون رشد را در بدن خود تقویت کنید. طبق تحقیقات انجام شده تمرین‌هایی مثل بارفیکس باعث افزایش هورمون رشد در بدن می‌شوند.

  • داشتن بدنی سالم

اگر تمرین بارفیکس را در برنامه ورزشی خود قرار دهید شاهد تقویت عضلات و استخوان‌های بدن خواهید بود که در انجام فعالیت‌های روزانه نیز راحت‌تر عمل می‌کنید.

  • کاهش فشار وارده به ستوان فقرات

کارمندان و دانشجویان که مدت زیادی پشت میز می‌نشینند حتما فشار زیادی را بر روی ستون فقرات خود تحمل می‌کنند، پس باید این ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند. همین که میله بارفیکس را بگیرید و از آن آویزان شوید هم برای بدن‌تان خوب است.

مشخصات میله بارفیکس مناسب

انواع میله بارفیکس وجود دارد که توسط برندها و کمپانی‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. طبیعتا هر مدل ویژگی، کیفیت و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. برای آنکه بهترین میله بارفیکس را انتخاب کنید باید به چند فاکتور مثل کیفیت ساخت، قابلیت نصب و تنظیم ارتفاع، پایدار و ثابت بودن، قیمت و مشخصات دیگر توجه داشته باشید.

مشخصات میله بارفیکس مناسب

ضمن اینکه هر نوع میله بارفیکس مناسب یک محل است. به طوری که شما نمی‌توانید میله بارفیکس نصب شده بر روی سقف را به درب اتاق متصل کنید. پس با توجه به نیاز و شرایط خود به انتخاب بهترین میله بارفیکس بپردازید.

مشخصات بهترین میله بارفیکس شامل کیفیت بالا، استاندارد بودن، بدنه محکم و قوی، قابلیت تحمل وزن، نصب آسان و سریع، استفاده راحت و جمع و جور بودن است. برندهایی مثل تن زیپ، پلی فکتوری، لیوآپ، بادی اسکالیچر، تامکس و زد ایکس تا به امروز میله بارفیکس‌های مناسبی را تولید کرده‌اند.

نصب میله بارفیکس

در صوتی که قصد نصب میله بارفیکس را دارید باید در نظر داشته باشید که این وسیله انواع مختلفی دارد و نصب آن می‌تواند به شکل مختلفی صورت گیرد. نحوه نصب میله بارفیکس به دو روش پیچاندن و دریل کردن چارچوب است.

نصب میله بارفیکس خانگی به شیوه پیچاندن

برای آنکه دو سر میله بالا یا پایین نباشد باید از یک متر استفاده کنید، سپس با اندازه گیری ارتفاع بارفیکس و علامت گذاری به سراغ نصب آن می‌رویم. در گام آخر باید بارفیکس را بچرخانید تا به خوبی روی چارچوب قرار بگیرد.

نصب بارفیکس با دریل کردن

در گام اول محل مورد نظر برای نصب بارفیکس را مشخص کنید. سپس با دریل سه و نیم آن قسمت را دریل کنید. بعد با استفاده از ۲ پیچ و ۲ پلاستیک درون جعبه اقدام به نصب میله بارفیکس کنید. در گام بعد پیچ را از قطعه پلاستیکی رد کرده و آن را در محل دریل شده میبندید و محکم می‌کنید. در گام آخر میله را می‌چرخانید تا بارفیکس روی چارچوب کاملا نصب شود.

انواع تمرینات با میله بارفیکس

تمرین بارفیکس را می‌توان در حالت‌های مختلف انجام داد که در ادامه به معرفی انواع آن می‌پردازیم. بارفیکس تمرینی چند عاملی است که به واسطه آن می‌توان به تقویت عضلات و استخوان‌ها پرداخت.

  • بالا آوردن پاها در بارفیکس

در این حرکت بارفیکس مثل بارفیکس معمولی پیش می‌روید؛ اما بعد از آن پاها را به سمت جلو می‌کشید. به طوری که زانوها صاف شوند و سپس به حالت اولیه بر می‌گردید. برای چند بار این حرکت را انجام دهید که حرکتی چالش بر انگیز و مفید است.

  • حرکت بارفیکس با پاها

در این حرکت، ابتدا دست‌ها را به اندازه عرض شانه باز می‌کنید و سپس از میله بارفیکس آویزان می‌شوید. بعد پاها را بالا می‌آورید و به طرفین می‌کشید. در این حرکت نباید لگن تکان بخورد و سینه و بالا تنه هم حتما ثابت و بدون حرکت اضافی باشند.

انواع تمرینات با میله بارفیکس

  • حرکت بارفیکس با خم کردن زانو

بعد از آنکه از بارفیکس آویزان شدید زانوها را تا جایی که می‌توانید به بالا آورید و به سمت شکم خم کنید. به طوری که زانوهای‌تان قفسه سینه را لمس کنند. سپس به حالت اولیه برگردید و دوباره آن حرکت را انجام دهید.

  • حرکت بارفیکس با عمود کردن پاها

عمود کردن پا به سمت میله بارفیکس نوع دیگری از تمرین با میله بارفیکس است که برای انجام این حرکت باید تمرکز و توان بالایی داشته باشید. برای انجام دادن این حرکت دست‌ها را بیشتر از عرض شانه باز کنید و سپس از میله بارفیکس آویزان شوید.

در قدم بعد پاها را به حدی بالا بیاورید که در جلو صورت و سینه قرار بگیرند و بعد از چند ثانیه دوباره به حالت اولیه برگردید.

  • حرکت بارفیکس خوابیده

این نوع تمرین بارفیکس در حفظ سلامت بدن و تناسب اندام تاثیر زیادی می‌گذارد که برای انجام آن باید میله بارفیکس را در کمترین ارتفاع قرار دهید، سپس زیر آن دراز کشیده و با میله بدنتان را به بالا بکشید. توجه داشته باشید که بدن و پاها باید کاملا صاف باشند.

نیاز به مشاوره دارید؟

همین الان با مشاورین آگرین تماس بگیرید:

سخن پایانی

بارفیکس یک تمرین کششی است که با انجام آن عضلات بازو، شانه و سر شانه تقویت می‌شوند. تمرینات کششی بیشترین تاثیر را بر بدن می‌گذارند که فواید بسیاری هم برای ورزشکار به دنبال دارند‌. با این حال شما برای انجام این تمرینات نیاز به میله بارفیکس خانگی با کیفیت و استاندارد دارید.

میله‌های بارفیکس انواع مختلفی دارند که به واسطه آن‌ها می‌توان تمرینات متنوعی را انجام داد‌. البته با وجود تنوع بالا این تجهیزات، قطعا انتخاب یک مدل ایده آل چالش برانگیز است.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.