جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی

راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی

ورزش کشتی یکی از قدیمی‌و اصیل ترین ورزش‌هایی است که در سرتاسر دنیا رواج داشته است. ضمن این که در کنار ورزش کشتی آکادمیک نوع سنتی آن نیز در مناطق مختلفی از کره زمین به اشکال  گوناگون و خاص همان مناطق اجرا می‌گردد. ورزش کشتی چه در نوع آکادمیک و چه در نوع سنتی نیاز یه تجهیزات خاص خود دارد. در نوشته پیش رو از وب سایت آگرین ضمن اطلاع رسانی در مورد لوازم مورد نیاز کشتی در نوع آکادمیک آن درباره راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی نیز توضیحاتی می‌دهیم.

ورزش کشتی

همانگونه که گفته شد این ورزش از قدیمی‌ترین ورزشها محسوب می‌گردد. طبق شواهد و نظریه‌های کارشناسان در این زمینه کشتی اصالتی باستانی و حتی به ما قبل تاریخ باز می‌گردد.

اما آنچه این ورزش را به حالت رسمی‌و مدون درآورده ریشه در کشور یونان دارد. به صورت رسمی‌در سال 704 میلادی جزو ورزش‌های المپیکی گردیده است. به مرور زمان این ورزش دچار تغییرات مهمی‌در نوع ورزش و تعیین اوزان مختلف  گردید.

امروزه ورزش کشتی آکادمیک در دو نوع آزاد و فرنگی و در دو گروه آقایان و بانوان انجام می‌گردد که هر کدام تابع ویژگی و قوانین خاص خود هستند. در ادامه در مورد راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی صحبت می‌کنیم.

تجهیزات باشگاهی و لوازم کشتی

این ورزش مانند دیگر ورزش‌ها نیازمند تجهیزات خاص خود می‌باشد. برخی جنبه باشگاهی و تمرینی دارد که رشته و وزن خاصی را در بر نمی‌گیرد. برخی نیز شخصی و مربوط به استفاده خود ورزشکار می‌باشد. در زمینه تجهیزات باشگاهی و لوازم کشتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تشک کشتی

اصلی ترین وضروری ترین نیاز ورزش کشتی تشک می‌باشد که در نبود آن هیچ کاری چه تمرین و چه مسابقه را نمی‌توان انجام داد.

آدمک کشتی پادار

این آدمک‌ها در اندازه‌ها و وزن‌های مختلف جهت تمرین انفرادی و به صورت حریف برای اجرای برخی تمرینات مورد استفاده می‌گردد.

آدمک کشتی بدون پا

این آدمک نیز برای انجام تمرینات خاص و فردی به عنوان حریف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طناب صعود

این وسیله ورزشی جهت تقویت عضلات دست و شانه مورد استفاده قرار می‌گیرد که در اندازه‌های مختلفی بوده و ورزشکار بایستی از آن صعود نماید.

کش کشتی

از این وسیله بجز کشتی در ورزش‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله برای تقویت عضلات و انجام عکس العمل‌های سریع مورد استفاده قرارمی‌گیرد. در ادامه نیز به بررسی راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی می‌پردازیم.

تجهیزات اختصاصی و انفرادی کشتی

علاوه بر موارد گفته شده فردی که قصد تمرین و انجام ورزش کشتی را داشته باشد به یک سری تجهیزات فردی نیاز دارد که مهمترین آن کفش و دوبنده می‌باشد.

کفش کشتی

از جمله لوازم مهم کشتی کفش آن می‌باشد. کفش کشتی فقط ویژه این ورزش و استفاده موقع تمرین و مسابقه می‌باشد. جهت محافظت از پا و مچ و مانع سرخوردن کشتی گیر می‌گردد.

بهترین کفش برای کشتی

کفش کشتی در انواع مختلف و باکیفیت‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌گردند که همگی وظیفه محافظت از پا را برعهده دارند.

دوبنده کشتی

لباس مخصوصی که کشتی گیر برتن می‌کند به نام دوبنده شناخته می‌شود. از ویژگی دوبنده کشتی می‌توان به حالت دوبنده بودن آن اشاره نمود که قسمت‌های مشخصی از بدن کشتی گیر از بالای زانو تا شانه و گردن را خواهد پوشاند. دوبنده کشتی گیر بایستی به گونه ای باشد که خاصیت جذب عرق بدن کشتی گیر را داشته باشد. در ادامه به بررسی راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی می‌پردازیم.

دوبنده کشتی

دوبنده‌های کشتی در رنگ‌ها، سبک و سایز‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. برای این که دوبنده کشتی دوام بالایی داشته باشد معمولا از جنس پلی استر، نایلون ,Lycra و یا مواد ترکیبی ساخته می‌شوند.

از نکات مهم راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی می‌توان به تناسب دقیق بدن ورزشکار با دوبنده اشاره نمود. طراحی لباس کشتی باید به گونه ای می‌باشد تا این مطابقت را داشته باشد.

راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی

در این مورد بایستی به موارد زیر اشاره نمود:

نحوه شستن دوبنده

برای این که دوبنده کشتی به خوبی تمیز گردد بهتر است در وهله اول بعد از تمرین و یا مسابقه دوبنده را در محلی نگه داری کنید تا خوب خشک شود و بوی عرق تا حدودی کمتر شود.

در مرحله بعد دوبنده را در آب ولرم که حاوی دو قاشق جوش شیرین می‌باشد حداقل به مدت یکساعت بگذارید. این امر در از بین بردن بوی بد تاثیر خوبی دارد.

بعد از این مرحله دوبنده را آبکشی نموده و مجددا با مایع شوینده به آرامی‌و با دقت بشویید تا جایی که احساس کنید کاملا تمیز گردیده.

در آخرین مرحله بعد از آبکشی مجدد حداقل به مدت نیم ساعت در محلول نرم کننده قرار داده و بعد از آن دوبنده را آبکشی و خشک نمایید.

عرق و خون و راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی

در حین تمرین و یا مسابقات کشتی وجود عرق بر روی بدن کشتی گیر حتمی‌است اما ممکن است که ورزشکار دچار مصدومیت شده و لکه‌های خون نیز بر روی دوبنده باقی بماند. در این مورد استفاده آب گرم به تنهایی پاسخگو نمی‌باشد. بهتر است از مقدار بیشتر محلول شوینده و مالش بیشتر استفاده کنید. البته به صورت معمول هنگام خرید دوبنده برای مورد وجود لکه خون بر روی دوبنده دستورات لازم داده شده است.

شستن جداگانه دوبنده

برای تمیزی بهتر و این که دوبنده ورزشی آسیبی نبیند بهتر است که لباس کشتی را به صورت جداگانه حتی المقدور طبق دستور گفته شده (مورد1) و با دست شستشو دهید. ضمنا اگر قصد دارید دوبنده را با ماشین لباسشویی بشویید حتما از آب سرد استفاده نمایید.

ممنوعیت استفاده از مایع سفیدکننده

راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی بر ممنوعیت سفید کننده تاکید دارد.  به هیچ وجه برای تمیزی بیشتر و یا از بین بردن لکه‌های احتمالی از مایع سفید کننده استفاده ننمایید. چرا که این کار ممکن است به لباس آسیب برساند.

سخن آخر

در این نوشته به راهنمای خرید و نگهداری دوبنده کشتی پرداختیم. هنگام خرید دوبنده کشتی حتما از برندهای معتبر و محل‌های فروش لوازم ورزشی آنرا تهیه نمایید. ضمن این که هنگام خرید به شرایط شستشو و نگهداری گفته شده و بروشور همراه لباس دقت نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.