جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
علت کمر درد بعد از ورزش

علت کمر درد بعد از ورزش

اصلی‌ترین علت کمر درد بعد از ورزش گرم نشدن بدن و گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها است. ورزشکارانی که ورزس‌های سنگین انجام می‌دهند اغلب به کمر درد مبتلا می‌شوند. این می‌تواند اصلی‌ترین دلیل کمر درد بعد از ورزش باشد. استفاده نادرست از دستگاه‌های ورزشی می‌تواند این مشکل را تشدید کند.

آسیب دیدگی به کمر و تمرین با وسایل ورزشی سنگین و وجود ضعف عضلانی از دلایل مهم کمر درد است. هر چه شدت آسیب بیشتر باشد قطعا ورزشکار درد بیشتری را متحمل می‌شود. گرفتگی عضلات آن هم به صورت غیر ارادی و ناگهانی مانع از ادامه فعالیت‌های ورزشی می‌شود. کمر درد و اسپاسم بعد از ورزش و بدنسازی در افراد با هر جنس و سنی دیده می‌شود.

علائم گرفتگی عضلات کمر چیست؟

درد پایین کمر بعد از بدنسازی علائم و نشانه‌هایی دارد که مهمترین آنها تورم و منقبض شدن ماهیچه‌ها است. بیشتر ورزشکاران سعی می‌کنند تا با خرید ماساژور و استفاده مداوم از آن این گرفتگی را برطرف سازند. از مهم‌ترین علائم گرفتگی عضلات کمر موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • ایجاد ضعف عضلانی
  • مشکل در خم کردن ستون فقرات
  • درد کم در یک يا دو طرف
  • ناتوانی در ایستادن درست و صحیح
  • منقبض شدن غیر ارادی عضلات
  • ایجاد دردهای ماهیچه‌ای در کمر
  • سفت شدن کمر و پایین آمدن دامنه حرکتی
  • مشکل در تحرک

علائم گرفتگی عضلات کمر

پزشک با مشاهده این علائم و نشانه‌ها می‌تواند به راحتی مشکل اسپاسم را تشخیص دهد. در برخی افراد این علائم ضعیف است؛ چرا که درد به تازگی شروع شده است. به طوری که در برخی ورزشکاران این مشکل جدی است و علائم با شدت بالا ظاهر می‌شوند.

به محض مشاهده علائم گرفتگی و درد بهتر است تمرینات را ادامه ندهید و سریعا به پزشک مراجعه کنید. خرید دمبل متغیر و استفاده اصولی از آن می‌تواند به کاهش علائم و درمان کمک زیادی کند. اگر در ورزش از عضلات کمر و شکم استفاده نکنید به سرعت شاهد بروز این علائم خواهید بود.

با مشاورین آگرین تماس بگیرید :

پزشک متخصص بعد از مشاهده علائم ابتدا علت بروز مشکل را پیدا می‌کند تا از این طریق بتواند بهترین راه درمانی را پیشنهاد کند. هر چه تعداد علائم بیشتر باشد قطعا تشخیص و درمان راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود. ممکن است همه علائم در یک فرد ظاهر نشوند به همین دلیل پزشک سعی می‌کند تا با تشخیص دقیق به کوچکترین علامت هم توجه کند.

تشخیص کمر درد بعد از ورزش

برای درمان کمر درد بعد از بدنسازی و ورزش نیاز است تا مشکل اسپاسم و گرفتگی به درستی تشخیص داده شود. پزشک برای تشخیص بهتر ابتدا دلیل ایجاد اسپاسم و درد را بررسی می‌کند. انجام معاینات دقیق آن هم توسط دستگاه‌های پیشرفته می‌تواند به تشخیص بهتر و دقیق‌تر کمک زیادی کند. اطلاعاتی که پزشک در این زمینه بدست می‌آورد در درمان و بهبودی درد کمر موثر است.

در مرحله اول تشخیص ابتدا از ورزشکار سن و نوع ورزشی که انجام می‌دهد سوال می‌شود. محل درد و انتشار آن اهمیت زیادی دارد به همین دلیل پزشک در زمان معاینه آن را از فرد بیمار می‌پرسد. اگر ورزشکار سابقه بیماری و مشکل پزشکی داشته باشد پزشک تمام پرونده‌های او را بررسی می‌کند.

تشخیص کمر درد بعد از ورزش

 در صورتی که فرد بیمار از داروی خاصی استفاده می‌کند باید آن را به پزشک نشان دهد. پس از کسب اطلاعات دقیق حال نوبت معاینه بدنی است تا نقاط تحریک پذیری که دچار گرفتگی شده‌‌اند مشخص شوند. هر گونه علائم و نشانه‌هایی که در معاینه بدنی مشخص شوند خود بهترین راهنما برای تشخیص و درمان هستند. این علائم عبارتند از:

  • برآمدگی دنده
  • کجی لگن
  • انحنای غیرمعمول ستون فقرات
  • کجی شانه‌ها

پزشک با انجام برخی تست‌ها می‌تواند این مشکلات را دقیق‌تر بررسی کند. برای تشخیص کمر درد بعد از ورزش باید ابتدا علت بروز آن مشخص شود. در این شرایط می‌توان گرفتگی و اسپاسم اصلی را پیدا کرد.

درمان اسپاسم عضلانی کمر

بیشتر ورزشکاران به دنبال درمان کمر درد بعد از ورزش هستند تا بتوانند از این طریق اسپاسم و گرفتگی عضلات را کاهش دهند و پیگیر فعالیت‌های ورزشی خود باشند. برای درمان امروزه بیشتر روش‌های غیر جراحی توصیه می‌شود. فیزیوتراپی به عنوان بهترین روش درمانی معرفی می‌شود که می‌تواند به درمان گرفتگی عضلات کمر کمک کند. لازم به ذکر است برای خرید سازه کراس فیت با بهترین کیفیت می‌توانید کلیک نمایید.

 ورزش و داروهای غیر التهابی از دیگر روش‌های درمانی هستند که مورد استقبال قرار می‌گیرند. برای تقویت عضلات شکم و لگن این روش‌ها بهترین گزینه است. از دیگر راهکارهای درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استراحت

استراحت بهترین روش برای کاهش درد و جلوگیری از تشدید اسپاسم و گرفتگی عضلات است. بهتر است در این شرایط فعالیت روزانه را کمتر کنید تا فشار بیشتری به ماهیچه‌ها وارد نشود. از انجام فعالیت‌های سنگین بپرهیزید تا زمانی که بهبودی به طور کامل حاصل شود.

  • قرار گرفتن در موقعیت شیب‌ دار و راحت

برای کاهش درد و التهاب بهتر است بالا تنه را در موقعیتی شیب‌دار قرار دهید. برای استراحت باید بدن در بهترین موقعیت قرار بگیرد. با قرار دادن بالش زیر زانوها می‌توانید فشار وارده به کمر را تا حد زیادی کاهش دهید.

  • مصرف داروهای ضد درد

افرادی که مشکل آنها جدی است درد زیادی دارند. به همین دلیل پزشک داروهای ضد التهابی تجویز می‌کند تا درد و ورم آنها کاهش پیدا کند. از داروهای ضد التهابی می‌توان به ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن اشاره کرد. باید داروها را با دوز مناسب استفاده کنید تا موثر باشند.

  • شل کردن عضلات

شل کننده‌ها برای درمان بهترین گزینه هستند و می‌توانند در کمترین زمان درد و التهاب را کاهش دهند. برای درمان اسپاسم عضلات نیاز است تا داروها زیر نظر پزشک مصرف شوند. با شل شدن عضلات آن هم به کمک دارو درد و تورم هم کاهش پیدا می‌کند. سرگیجه و خواب آلودگی از عوارض شایع استفاده از این داروها است‌.

شل کردن عضلات

  • سرما درمانی

سرما درمانی یک تکنیک عالی و کاربردی برای درمان اسپاسم و گرفتگی عضلات است. برای انجام این کار یخ درون حوله قرار می‌گیرد و روی ناحیه متورم شده گذاشته می‌شود. با سرما درمانی درد و التهاب کمتر می‌شود‌.

  • گرما درمانی

برای درمان و بهبودی درد کمر بعد از ورزش‌ بهتر است از کمپرس گرم استفاده کنید. با قرار دادن پدهای حرارتی روی کمر کم کم گردش خون افزایش پیدا می‌کند و درد پایین کمر بعد از بدنسازی بهبود پیدا می‌کند.

سخن پایانی

از اصلی ترین دلایل کمر درد بعد از ورزش می‌توان به آسیب به کمر و ضعف عضلات اشاره کرد. در چنین شرایطی ورزشکار نباید تمرینات را ادامه دهد؛ چرا که مشکل گرفتگی تشدید خواهد شد. پزشک متخصص پس از پیدا کردن علت و تشخیص آن می‌تواند درمان را شروع کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.