جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
ورزش بی هوازی چیست؟

ورزش بی هوازی چیست؟

ورزش بی هوازی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با قدرت بالا و بدون مصرف O2 گلوکز را به انرژی تبدیل می‌کند.

از انجایی که می‌دانید هدف اغلب تمرینات ورزشی سلامتی روح و جسم فرد است. از همین رو کسانی که به دنبال تمرینات ورزشی برای عضله سازی یا کاهش وزن هستند، می‌توانند تمرینات بی‌هوازی را امتحان کنند. چنانچه این اولین بار است که واژه بی‌هوازی را می‌شنوید با این مقاله همراه باشید و از از مزایا و فواید آن بهره‌مند شوید.

چند نمونه ورزش بی هوازی

می‌توان تمرینات بی هوازی را به عنوان تمرینات سریع و شدید در نظر گرفت. انواع ورزش‌ بی هوازی به شرح زیر است:

  • وزنه زدن
  • دوی سرعت
  • HIIT
  • تمرین با وزن بدن مثل فشار و کشش

تفاوت ورزش هوازی و بی هوازی

مهمترین تفاوت این است که تمرینات هوازی اغلب ریتمیک، ملایم و طولانی‌تر هستند. اما در تمرینات بی هوازی فرد با صرف زمان کمتر انرژی بیشتری را صرف ورزش می‌کند. در مجموع ورزش‌های هوازی برای افزایش استقامت و ورزش‌های بی هوازی به افزایش توده عضلانی و قدرت کمک می‌کند.

تفاوت ورزش هوازی و بی هوازی

چند بار باید تمرینات هوازی انجام دهید؟

به توصیه کارشناسان افراد بزرگسال 150 تا 300 دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا 75 تا 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت زیاد را در هفته می‌توانند انجام دهند. همچنین افزایش تمرینات ورزشی تاثیرات سلامتی بیشتری را برای بدن به همراه خواهد داشت.

فعالیت‌هایی مثل پیاده روی سریع و دوچرخه سواری ملایم جزو فعالیت‌های هوازی متوسط می‌شود. فعالیت‌های هوازی شدیدتر نیز شامل فعالیتهای مثل دویدن طولانی و دوچرخه سواری شدیدتر می‌شود. این فعالیت‌ها به فرد این اجازه را می‌دهد تا سریع‌تر به فعالیت‌های هوازی هفتگی خود دست یابد.

برای خرید دمبل می توانید از سایت آگرین اسپورت اقدام کنید و در صورت نیاز از کارشناسان ما راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مزیت های انجام ورزش بی‌هوازی

ورزش بی‌ هوازی مثل دیگر انواع تمرینات ورزشی در حفظ سلامتی بسیار موثر است و همچنین پایبندی به انجام تمرینات تاثیرات آن را دوچندان خواهد کرد. در ادامه با چند مورد از مزایای انجام تمرینات بی‌هوازی آشنا خواهیم شد.

  • افزایش تراکم استخوان

یکی از مزایای مهم ورزش‌های بی‌هوازی می‌تواند افزایش قدرت و تراکم استخوان باشد. این ورزش همچون تمرینات مقاومتی تراکم استخوان‌های بدن را نیز بیشتر می‌کند. به همین خاطر این روش روشی بسیار موثر برای جلوگیری از خطر پوکی استخوان به حساب می‌آید.

  • تقویت متابولیسم بدن

این تمرینات موجب تقویت متابولیسم و عضله سازی ماهیچه ها می‌شوند. به عنوان مثال هرچه عضله‌های کوچکتری داشته باشید در تمرینات بعدی بدن انرژی بیشتری را مصرف می‌کند. به طور کلی تمرینات شدید میزان کالری‌سوزی بدن را بعد از تمرین افزایش می‌دهد. خرید اسکیت تاثیر بسیاری در تقویت متابولیسم بدن خواهد داشت.

تقویت متابولیسم بدن

  • حفظ وزن متعادل

بدون شک حفظ وزن متعادل از دیگر فواید این تمرینات خواهد بود. ورزش بی هوازی به بدن در کنترل اسید لاکتیک کمک می‌کند. شاید تأثیر ورزش هوازی منظم، در چربی سوزی بدن کم باشد، اما تمرینات شدید بی‌هوازی می‌توانند به چربی سوزی بدن کمک شایانی کند.

با مشاورین آگرین تماس بگیرید :

  • افزایش قدرت بدنی

طبق تحقیقات پژوهشی ثابت شد که تمرینات بی‌ هوازی موجب افزایش قدرت بدنی نیز می‌شوند.

فواید ورزش بی‌هوازی

  • مدیریت اسید لاکتیک بدن

تمرین‌های متناوبی و تنشی، موجب مدیریت بدن در میزان اسید لاکتیک می‌شود. بنابراین فرد می‌تواند برای مدت زمان بیشتری تمرینات سخت انجام دهد.

  • خداحافظی با افسردگی

تحقیقات نشان دهنده این است که تمرینات بی‌ هوازی مثل تمرینات قدرتی برای درمان افسردگی موثر است. بنابراین با انجام این ورزش‌ها روحیه‌ شادتری خواهید داشت.

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری

انجام تمریناتی مثل تمرین با وزنه سنگین قدرت بدنی و توده استخوانی را افزایش می‌دهد. از همین رو انجام مداوم این تمرینات احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های کشنده‌ای مثل دیابت و بیماری‌های قلبی را به حداقل می‌رساند.

خطرات ورزش بی هوازی

ورزش بی هوازی نسبت به ورزش هوازی برای بدن سنگین تر بوده و به سطح بالاتری از فعالیت نیاز است. به همین خاطر، افراد باید پیش از انجام تمرینات بی هوازی شدید، از آمادگی کامل جسمانی برخوردار باشند.

کسانی‌که بسیار نگران سلامتی خود هستند می‌توانند پیش از اضافه کردن هر گونه ورزش بی هوازی به برنامه تمرینی خود با پزشک مشورت کنند.

خطرات ورزش بی‌ هوازی

بعلاوه کار با مربی شخصی می‌تواند برای تمرینات بی هوازی افراد مبتدی گزینه مناسبی باشد. چرا که یک مربی شخصی می‌تواند اطمینان خاطری برای فرد باشد تا تمرینات را به درستی و بدون خطر یا آسیبی انجام دهد.

کلام پایانی

شاید در نگاه اول ورزش‌های بی‌هوازی سخت و سنگین به چشم بیایند. اما با در نظر گرفتن یک کارشناسان و مربی‌ها باتجربه می‌توانید علاوه بر سلامتی در مراحل بالا ورزش‌های بی هوازی سنگین را نیز شروع کنید.

به عنوان مثال اگر به دنبال عضله‌سازی یا کاهش وزن هستید می‌توانید از تمرینات بی‌هوازی استفاده کنید. تمرینات بی هوازی به حفظ توده‌های عضلانی کمک می‌کند. این نوع ورزش شاید کمی سخت و سنگین باشد، اما مزایای قابل توجهی برای حفظ سلامتی دارد و می‌تواند جسم و روح شما را در برابر اغلب آسیب‌ها نگهداری کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.