جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
لباس ورزشی مناسب

لباس ورزشی مناسب

لباس ورزشی مناسب، باید دارای جنسی نخ پنبه و الیاف طبیعی باشد؛ زیرا این نوع جنس بسیار سبک است و عرق را به خوبی جذب می‌کند. در مقابل الیاف مصنوعی همانند نایلون، بسیار سبک و راحت و عمر طولانی‌تری دارند، اما جاذب رطوبت و عرق نیستند که علاوه بر از بوی بد، ناراحتی‌های پوستی را به وجود می‌آورد. امروز در این مطلب به دغدغه شما برای انتخاب یک لباس ورزشی مناسب پاسخ خواهیم داد.

خصوصیات لباس ورزشی مناسب

اهمیت لباس ورزشی مناسب برای تمرین و ورزش شما بسیار مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی بر روی عملکرد شما داشته باشد. به علاوه دستگاه چند کاره خانگی نیز می‌تواند به بهتر ورزش کردن شما در منزل بسیار کمک کند.  در ادامه به خصوصیات لباس ورزشی مناسب می‌پردازیم.

  • مخصوص ورزش باشد.

از نظر بهتر بودن لباس برای ورزش باید بگوییم که حتما مختص ورزش  شما باشد و به شما اجازه دهد به راحتی و با حداکثر تمرکز، ورزش کنید. به عنوان مثال اگر شما به بوکس علاقه دارید، نیاز به انتخاب مناسب کفش بوکس و همچنین شلوارک و تی شرت  رکابی دارید تا بتوانید به خوبی در این لباس، حرکت کنید و در حین تمرین، لباس شما مزاحمتی ایجاد نکند.

لباس ورزشی مناسب

در عین حال برای دویدن در فضای باز یا دویدن بر روی تردمیل مکانیکی، لازم است لباسی انتخاب کنید که بیشتر از پوست بدن شما محافظت خوبی باشید. کارایی لباس در باشگاه وابسته به ورزش شما است. اگر لباس پوشیدنی خیلی تنگ یا خیلی شل باشد، می‌تواند مزاحم حرکت شما شود و روی عملکردتان تأثیر بگذارد. به خاطر داشته باشید که لباس‌های مخصوص بدنسازی باید نسبتا راحت باشد.

  • برای موقعیت زمانی و مکانی شما مناسب باشد.

انتخاب  لباس ورزشی  مناسب بستگی به شرایط زمان و مکان دارد. قبل از انتخاب لباس، باید به محل تمرین خود توجه کنید. لباسی که در خانه میپوشید با لباس ورزشی‌ شما در بیرون تفاوت دارد. همچنین، در هنگام انتخاب لباس باید دما را در نظر بگیرید. گرما یا سرمای بیش از حد می‌تواند تأثیری بر کیفیت ورزش شما داشته باشد. اگر در فضای باز و در شرایطی که هوا سرد و بارانی است ورزش می‌کنید، بهتر است لباس ورزشی خود را با یک کلاه همراه کنید.

  • رنگ مناسبی دا‌شته باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای لباس ورزشی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تمرینات شما داشته باشد، به ‌خصوص از نظر فیزیکی و روانی. رنگی که برای لباس ورزشی خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند در میزان جذب نور و دمای بدن شما در طول تمرین‌ها تأثیرگذار باشد. به‌ عنوان مثال، اگر شما بیشتر از دیگران در هنگام ورزش عرق می‌کنید، مطلوب است از پوشیدن لباس‌هایی با رنگی مشکی در روزهای گرم‌تر خودداری کنید.

  • تعریق و رطوبت بدن را جذب کند.

با انتخاب یک لباس ورزشی مناسب قابل تنفس، میتوانید راحت‌تر  به مرحله نهایی بهتری برسید و لذت ببرید. اگر چنین لباسی برای خود انتخاب کنید، تعرق موجب کاهش سرعت شما نخواهد شد. از طرف دیگر، همین انتخاب شما میتواند به معنای انجام بهترین نحوه ورزش باشد.

پوشیدن لباس ورزشی مناسب

جنس مناسب برای لباس ورزشی

لباس‌های ورزشی دارای جنس‌های مختلفی هستند که در ادامه محتوا به این جنس‌ها به همراه ویژگی آن می‌پردازیم.

  • لباس‌های الیاف طبیعی

لباس‌هایی که برای انواع ورزش‌ها مناسب هستند به طور کلی سبک و راحت  و از پوست بدن محافظت میکنند. برای ورزشکارانی که تعرق زیادی دارند، بهتر است لباس‌های نخی را انتخاب کنند، زیرا آنها به سرعت خشک  و بو نمیگیرند. اما لباس‌هایی که از پنبه خالص ساخته شده‌اند، از سرعت جذب رطوبت بدن بهره میبرند، ولی نمیتوانند به سرعت خشک شوند و سنگین میشوند. این وضعیت باعث بوی ناخوشایند میشوند و همچنین فرم لباس را تغییر میدهند که برای ورزشکار باعث سختی و مشکل میشود.

  • لباس‌های الیاف مصنوعی

لباس‌هایی وجود دارند که مانند نایلون هستند و از نظر سبکی و راحتی برتری دارند، با این حال، قدرت جذب عرق ورزشکار را ندارند که به سرعت منجر به سرد شدن و سرماخوردگی ورزشکار می شوند. همچنین، بوی نامطبوع آنها به سرعت شکل می‌گیرد. این نوع لباس‌ها دارای عمر طولانی‌تری نیز هستند. ورزشکارانی که تمایل دارند از لباس‌های ورزشی با الیاف مصنوعی استفاده کنند، توصیه می‌شود از لباس‌هایی با آستر نخی یا سایر الیاف طبیعی استفاده کنند که از آسیب پوست جلوگیری کند.

  • لباس‌های ترکیبی از الیاف پنبه‌ای و پلی استر

لباس‌های ترکیبی از الیاف پنبه و پلی استر ساخته می‌شوند. خلاف سایر لباس‌ها، آنها کمتر خراب  و مدت طولانی‌تر شکل خود را حفظ می‌کنند. این ترکیب به دلایلی در میان ورزشکاران بسیار محبوب است. از یک طرف باعث جذب سریع رطوبت و عرق می‌شود و از طرف دیگر به سرعت خشک می‌شود. این لباس‌ها برای ورزشکارانی که بسیار عرق می‌کنند یا ورزش‌های سنگین و با تحرک بالا انجام می‌دهند، مناسب هستند. الیاف پلی استر، پلی پروپیلن و گرافیت با سوراخ‌های ریزی که به آنها داده شده‌اند، جریان هوا روی پوست را تنظیم  و دمای بدن را کنترل می‌کنند. اسپندکس و فلامنت هم جزء این نوع پارچه‌ها هستند.

جنس مناسب برای لباس ورزشی

ضرورت پوشیدن لباس ورزشی مناسب

در ادامه به چند مورد از ضرورت‌ پوشیدن لباس ورزشی مناسب را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم.

  • پیشگیری از آسیب

لباس‌ ورزشی مناسب میتوانند با ایجاد تأثیرات مثبتی بر روی جلوگیری از آسیب ‌ها و صدمات، در بهبود عملکرد ورزشی ما مؤثر باشند. به عنوان مثال، شلوارک‌های دوچرخه سواری پدال زدن را راحت تر میکنند و به ما امکان میدهند مسافت‌های بلندتری را بر روی دوچرخه طی کنیم. همچنین، استفاده از دستکش‌های ورزشی در باشگاه، انجام تمرینات و استفاده از تجهیزات ورزشی را راحت تر  و به سلامت دست‌های ما کمک میکند. پوشیدن دستکش‌ها در حین سنگ نوردی نیز می‌تواند به مراقبت از سلامتی دست‌های ما کمک کند.

  • احساس بهبود و راحتی حرکت دامنه

وقتی لباس ورزشی مناسب را پوشیده  و ورزش می‌کنید ، احتمال تحریک پوستی کمتر میشود و همزمان با آن، آزادی حرکت شما افزایش پیدا می‌کند. لباس‌های ورزشی تنگ هم ممکن است حرکات شما را بسیار محدود کند. بنابراین ، انتخاب یک لباس ورزشی که برای تمرینات شما راحت باشد بسیار مهم است. استفاده از پارچه‌هایی که خاصیت کشسانی بالایی دارند مانند اسپندکس و لاکرا ، برای تمریناتی که نیاز به طیف وسیعی از حرکات دارند، مناسب است.

با مشاورین آگرین تماس بگیرید :

  • بهبود گردش خون

وقتی شما کالری میسوزانید، خون اکسیژن به عضلات پمپ می‌شود و اسید لاکتیک نیز به عنوان یک عامل فرعی، تجمع پیدا می‌کند. این امر اغلب باعث درد، خستگی و اشکال در عضلات می‌شود. اما در حال حاضر لباس‌های ورزشی فشرده‌ای وجود دارند که جریان خون را تحریک می‌کنند و تجمع اسید لاکتیک را کمتر می‌کنند. این لباس‌ها بهبود عملکرد عضلات را افزایش می‌دهند و همچنین احتمال آسیب به ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهند.

ویژگی های لباس ورزشی مناسب

انتخاب لباس ورزشی مناسب برای ورزشکاران امری بسیار حائز اهمیت است. این نوع لباس دارای ویژگی‌هایی است که شامل راحتی، کیفیت بالا و سایز مناسب می‌شود. یکی از دلایل اهمیت انتخاب لباس مناسب ورزش، افزایش قوت تعریق در هنگام ورزش است. در واقع، تعریق در حین ورزش دو برابر می‌شود و این امر باعث می‌شود تا انتخاب لباسی که از تعریق جلوگیری کند و از عرق سوز شدن و بیماری‌های قارچی و پوستی محافظت کند، بسیار ضروری باشد. بنابراین، لباس ورزشی باید از جنسی باشد که عرق را به خوبی جذب کرده و به پوست اجازه تنفس دهد. همچنین، جنس لباس باید به گونه‌ای باشد که بتواند بدن را خنک نگه دارد.

انواع لباس ورزشی

انواع لباس ورزشی

مجموعه گسترده‌ای از لباس ورزشی وجود دارد که هر یک از آن‌ها برای نیازهای خاص خود طراحی شده‌اند. در این میان، لباس‌های گرمکن ورزشی، تیشرت و شلوارک، ست فوتبال، لباس‌های دوچرخه‌سواری، جلیقه‌های مخصوص دویدن و لِگ‌های ورزشی به عنوان رایج‌ترین انواع لباس‌های ورزشی شناخته می‌شوند. هر یک از این لباس‌ها تناسبی با ورزش خاصی دارد و در ارائه راحتی و عملکرد بهتر به ورزشکاران کمک می‌کنند. به علاوه در نظر داشته باشید که روش صحیح نگهداری از لباس ورزشی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

کلام آخر

لباس ورزشی مناسب، باید راحت و مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی و دارای جنس بافتی مناسب و تنفس پذیر باشد تا بتواند عرق را تبخیر کند. همچنین، بایستی مناسب آب و هوای محیط و نوع فعالیت ورزشی باشد. در نهایت، نکته مهمی که بهتر است در انتخاب لباس ورزشی مد نظر داشته باشیم، این است که آن را با راحتی و احساس اعتماد بنفس بپوشیم تا بتوانیم بهتر و با انگیزه‌تر ورزش کنیم.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.