جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
مناسب ترین کفش برای پیاده روی

مناسب ترین کفش برای پیاده روی

مناسب ‌ترین کفش برای پیاده روی، کفش‌های ورزشی یا کفش‌های غیر رسمی نرم با حالتی کاملا راحت و انعطاف پذیر هستند. این کفش‌ها باید دارای ویژگی‌هایی مانند راحتی، پشتیبانی مناسب برای پا از جمله قوس پا و محدود کردن حرکت‌های اضافی بوده و قابلیت تهویه هوا را دارا باشند. بهتر است کفش را قبل از خرید پوشیده و با آن طولی پیاده روی کنید تا مطمئن شوید که پاهایتان در کفش کاملا راحت است. همچنین جهت خرید سازه کراس فیت می‌توانید کلیک نمایید.

نکات خرید کفش مناسب پیاده روی

برای اطمینان از راحتی پاهای خود در هنگام پیاده روی، کفش مخصوص پیاده روی بهترین گزینه است. به همین دلیل این سوال مطرح می‌شود که چه کفشی برای پیاده روی مناسب است؟ برای انتخاب چنین کفشی با متخصصان این حوزه مشورت کنید. علاوه بر این، ورزشکاران حرفه‌ای توصیه‌های مهمی برای خرید کفش ورزشی و پیاده روی دارند. کفی کفش مناسب پیاده روی از اهمیت بسیاری برخوردار است و در حین راه رفتن باعث می‌شود پاها احساس خستگی نکنند.

  • پاشنه کفش باید راحت باشد.

پاشنه کفش باید به طور کامل برای پاها راحت باشند و فشار اضافی به پاها وارد نکند. هنگامی که بند کفش را از تمام سوراخ‌های بند عبور داده و قبل از گره زدن، باید به راحتی بتوانید پاشنه پا را از کفش بیرون آورید. این نکته برای دویدن بر روی تردمیل نیز در نظر داشته باشید.

  • رویه کفش نباید به پا فشار بیاورد.

رویه یک کفش پیاده روی یا دویدن باید به طوری باشد که احساس امنیت و راحتی را به شما القا کند.

  • پهنای کفش باید اجازه تکان خوردن به پا را بدهند.

به سادگی باید بتوانید پای خود را در کفش به هر طرف جا به جا کنید، بدون اینکه پاهایتان از کفش بیرون بزنند یا به دلیل تنگی بیش از حد پاها نتواند جابه‌جا شود.

  • کفش‌ها باید برای قد پا جا داشته باشند.

هنگام پیاده روی یا دویدن، ممکن است پاها کمی متورم شده و به نظر کشیده تر بیایند. بنابراین، برای راحتی و جلوگیری از مشکلاتی مانند ورم پاها، باید بین بلندترین انگشت پا و نوک کفش حداقل یک بند انگشت فاصله وجود داشته باشد.

  • کفشی را انتخاب کنید که برای گودی پای شما مناسب باشد.

برای انتخاب مناسب ترین کفش برای پیاده روی، شناخت ویژگی‌های پای خود و نوع گودی پا به شدت مهم است. احساس حمایتی که کفش می‌تواند به پا ارائه دهد، می‌تواند به تجربه ورزشی شما ارتقاء بخشد

ویژگی های کفش مناسب پیاده روی

در اینجا قصد داریم به شما ویژگی کفش مناسب پیاده روی را معرفی کنیم، ویژگی‌هایی که باعث متمایز شدن آنها از دیگر کفش‌های روزمره می‌شود.

  • استحکام بالا

اگر تصمیم بگیرید مناسب ترین کفش برای پیاده روی خریداری کنید، دیگر نگرانی درباره دوام و طول عمر آن نداشته باشید. اگر از برندهای معتبر خریداری کنید این برندها از جدیدترین تکنولوژی‌ها و مواد با کیفیت برای ساخت کفش‌های پیاده روی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، برند کفش اسکیچرز یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید کفش پیاده روی است.

یک اصل طبیعی است که قیمت کفش‌های اصلی نسبت به کفش‌های کم کیفیت بالاتر است. اما اگر با دید بلند مدت به این مسئله نگاه کنیم، با داشتن یک جفت کفش اصلی میتوان طولانی مدت بدون نیاز به خرید کفش جدید زندگی کرد، در حالیکه کفش‌های فیک تنها برای مدت کوتاهی قابل استفاده هستند.

مناسب ترین کفش پیاده روی

 

  • کفش پیاده روی باید سبک باشد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی کفش پیاده روی، سبکی آن است. زیرا کفش‌های سنگین، راحتی در هنگام پیاده روی را کاهش می‌دهند و باعث خستگی زودرس پاها می‌شوند. عموما وزنی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم برای کفش‌های پیاده روی مناسب است.

برندهای معتبری همچون سالامون، اسکیچرز، اسیکس، کاترپیلار و ادیداس، به پیاده روی و وزن مناسبی توجه ویژه‌ای می‌کنند. انتخاب یکی از این برندها برای خرید کفش، جزو گزینه‌های مناسب تلقی می‌شود. دستگاه بدنسازی پریکور بهترین گزینه برای دویدن و کاهش اندام است و نیازمند یک کفش مناسب و استاندارد است.

با مشاورین آگرین تماس بگیرید :

  • انتخاب سایز مناسب

به طور معمول یکی از پاها بزرگتر از دیگری است. برای خرید مناسب ترین کفش برای پیاده روی، بهتر است آن را براساس اندازه پا بزرگتر خود انتخاب کنید. بی‌شک تطابق اندازه کفش با پا تأثیر مستقیمی بر سلامتی دارد و می‌تواند پیاده روی را برای شما لذت بخش یا خسته کننده کند.

هنگام خرید کفش پیاده روی، حضور فضای کافی در قسمت پنجه پا بسیار مهم است. لازم است فاصله حدود یک سانتیمتری بین انگشتان پا و سر کفش داشته باشید. علاوه بر این، عرض کفش باید به اندازه کافی باشد که انگشتان شما بتوانند آزادانه حرکت کنند.

مناسب ترین کفش پیاده روی

  • ضربه گیر کفش

هنگام راه رفتن با وزن 1/5 برابر وزن شما، وجود ضربه گیر در کفش‌های مناسب بسیار حائز اهمیت است. تولیدکنندگانی که کفش‌های رانینگ و دویدن را تولید می‌کنند، به این نکته توجه می‌کنند که وجود یک ضربه گیر در کفش برای راحتی پاها نقش موثری دارند.

زمان مناسب برای خرید کفش پیاده روی

عموما برای خرید مناسب ترین کفش برای پیاده روی زمانی خاص وجود ندارد، اما به صورت کلی بهتر است قبل از خرید کفش، کمی پیاده روی کنید و در کل، خرید کفش را به ساعات پایانی روز موکول کنید. در این زمان پاهای شما به دلیل انجام فعالیت‌های روزانه ورم می‌کند؛ بنابراین پس از خرید و استفاده از کفش، احساس نخواهید کرد که کفش برایتان کوچک است.

 البته یک نکته دیگر که باید قبل از خرید کفش به آن توجه کنید این است که بهتر است یک جوراب ضخیم بپوشید. این کار تأثیر قابل ملاحظه‌ای در اندازه پا و تصمیم گیری برای انتخاب سایز کفش خواهد داشت.

در موارد بالا تمامی نکات مربوط به خصوصیات کفش مناسب پیاده روی را برای شما عزیزان بیان نمودیم تا یک پیاده روی مناسب را تجربه کنید.

عمر کفش مناسب پیاده روی چقدر است؟

عوامل مختلفی تأثیر بر عمر مفید یک جفت کفش پیاده روی دارند. این عوامل شامل کیفیت ساخت کفش، مدت زمان استفاده و شدت استفاده می‌شوند. با انجام مراقبت و نگهداری مناسب، یک جفت کفش پیاده روی معمولا می‌تواند برای مسافتی مابین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر به طول بیانجامد.

همیشه اهمیت دارد که به حالت فیزیکی کفش‌ها توجه کنید و به ویژه به قسمت‌هایی مانند زیره، قسمت بالای کفش، دوخت‌ها و ظاهر آن توجه کنید. اگر کفش شروع به خراب شدن کرده یا به صورت قابل توجهی ساییده شده است، بهتر است آن را تعویض کنید. به طور کلی، توصیه می‌شود که کفش‌های پیاده روی خود را هر 6 تا 12 ماه، یا در صورت استفاده بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ ساعت، تعویض کنید.

انتخاب کفش مناسب پیاده روی با توجه به فرم پا

سایز و فرم‌های مختلفی برای برای پای هر فرد وجود دارد. بنابراین، هنگام خرید کفش، به فرم کفش توجه کنید تا مناسب ترین کفش را برای پیاده روی خود انتخاب کنید.

انتخاب کفش مناسب پیاده روی با قوس پا

قوس کف پا، یک ساختار طبیعی در کف پا است که برای تعادل بدن مهم است. میزان قوس پا بستگی به استخوان‌ها، عضلات، رباط‌ها و تاندون‌های کف پا دارد. این قوس باعث توزیع متعادل وزن بدن بر روی پاها می شود، اما در بعضی افراد ممکن است این قوس کمتر یا بیشتر از حد معمول باشد. در بعضی افراد، قوس کف پا به طور کامل وجود ندارد و آنها صافی کف پا دارند. در این مورد، کف پا بطور مسطح قرار می‌‌گیرد.

کفش مناسب پیاده روی برای افراد با صافی کف پا

کفش باید انعطاف پذیر و قابل خم شدن باشد. قسمتی که مچ و قوزک پا را پوشش می‌دهد باید محکم و محافظ باشد. همچنین، کف کفش باید سفت و محکم باشد و با توصیه پزشک از کفی طبی استفاده شود.

کفش مناسب پیاده روی برای افراد با گودی کف پا

ویژگی های مورد نیاز برای کفش مناسب شامل نرم و انعطاف پذیر بودن پنجه، ارتفاع مناسب آستین پا، داشتن فضای بیشتر در داخل کفش و استفاده از کفی طبی به توصیه پزشک است.

انتخاب کفش پیاده روی

سخن پایانی

 ورزش و سلامتی برای بدن بسیار حائز اهمیت است و با استفاده از کفش مناسب می‌توانید از ورزش خود لذت ببرید. جهت خرید اسکی ارگ با بهترین قیمت و کیفیت می‌توانید کلیک نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.