جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
اصول پیاده روی برای لاغری

اصول پیاده روی برای لاغری

اصول پیاده روی برای لاغری راهی ساده و موثر برای لاغر شدن است. این فعالیت بر سوخت و ساز بدن تأثیر مثبتی داشته و نیاز به تجهیزات خاص نیست.

 به علاوه، مناسب هر سن و شرایطی است. پیاده روی یکی از ورزش‌های سالم برای بدن است که به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند و همچنین به درمان برخی از بیماری‌ها نیز مفید است.

 پیاده روی مانند سایر ورزش‌ها اصول خاص خود را دارد و اگر فرد به صورت صحیح آن را انجام دهد، می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند دیابت، مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون بالا، افسردگی و افزایش وزن جلوگیری کند.

نکات پیاده روی برای لاغری

علاوه بر رعایت اصول پیاده روی برای لاغری و چربی سوزی، برخی نکات نیز حائز اهمیت هستند که در این مقاله به آنها اشاره می‌شود. خرید دمبل نیز می‌تواند به چربی سوزی حین پیاده روی کمک خوبی کند.

  • کفش پیاده روی برای افزایش چربی سوزی

 یکی از موارد بسیار مهم در زمان رفتن به فروشگاه برای خرید کفش، انتخاب مناسب کفش است؛ زیرا برای حفظ سلامت پا و افزایش سرعت، بازی چربی سوزی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

 بهتر است کفش پیاده روی سبک و مقاوم باشد تا به خوبی از پاها محافظت کند و حالت صحیح بدن را حفظ کند. همچنین، برای تعیین اندازه کفش، باید راحتی پنجه‌های پا را نیز در نظر بگیرید.

  • لباس مناسب پیاده روی

وقتی قصد پیاده روی دارید، بهتر است لباسی مناسب پیاده روی انتخاب کنید که هوا از آن عبور کند. به علاوه باید در نظر داشت که لباس باید گشاد و آزاد باشد به گونه‌ای که حرکات بدن را محدود نکند.

 در فصول گرم سال می‌توان از لباس‌های سبک و نخی استفاده کرد و در فصول سرد سال نیز بهتر است لباس‌های گرم بپوشید.

نکات پیاده روی برای لاغری

  • گرم کردن بدن قبل از شروع

گرم کردن از اصول پیاده روی برای لاغری است و جریان خونرسانی را افزایش می‌دهد و عضلات و مفاصل را برای پیاده روی سریع آماده می‌کند. حرکات ساده‌ای که برای گرم کردن انجام می‌شوند، عبارتند از:

  1. حرکت اول: هر دو پا را به اندازه عرض شانه باز کرده و بازوها را به طرفین بکشید. سپس با صاف نگه داشتن و هل دادن بازوها به جلو، یک دایره ایجاد کنید. در طول این حرکت، سعی کنید گردن و آرنج خود را به هیچ وجه خم نکنید.
  2. حرکت دوم: یکی از پاهای خود را به حداکثر اندازه سی سانتیمتر بالا ببرید و پای دیگر را در موقعیت ثابتی روی زمین قرار دهید. در طول انجام این حرکت، پای خود را خم نکنید و آن را بیست بار برای هر دو پا تکرار کنید.
  3. حرکت سوم: اسکات، یکی از حرکات مهم برای گرم کردن بدن است. برای انجام این حرکت، پاهای خود را به عرض لگن باز کرده و پشت خود را صاف قرار دهید، سپس باسن خود را به سمت پایین ببرید. در نظر داشته باشید که زانوها نباید جلوتر از پنجه پاها قرار بگیرند.

بهترین زمان پیاده روی

اینکه چه زمانی بهترین تایم برای پیاده روی است سوال بسیاری از افراد است که در ادامه به بهترین زمان برای پیاده روی می‌پردازیم.

 اصول پیاده روی برای لاغری نیز از بخش‌های مهم پیاده روی و زمان آن است. دستگاه باشگاهی پریکور نیز می‌تواند همانند پیاده روی عادی عمل کند و به همان مقدار چربی سوزی و کاهش وزن داشته باشد.

با مشاورین آگرین تماس بگیرید :

پیاده روی صبح

زمانی که سطح قند خون در بدن پایین است، بهترین زمان برای پیاده روی است. در این حالت، بدن از چربی‌های اضافی برای تولید انرژی استفاده می کند.

 این به معنی این است که وقتی ما صبح‌ها پیاده روی می‌کنیم، بدن ما در حال سوزاندن چربی‌های اضافی و تامین انرژی مناسب برای فعالیت‌های روزانه است.

یکی از دلایلی که باعث افزایش سوخت و ساز در بدن صبح هنگام می‌شود، حجم بالای هورمون‌هایی است که منجر به افزایش نرخ چربی سوزی در بدن می‌شوند.

به عنوان مثال، سطح هورمون کورتیزول صبح‌ها بسیار بیشتر از سایر ساعات روز است.

همچنین، زمانی که در طول شب کافی استراحت کرده‌ایم، در صبح‌ها انرژی و شوق بیشتری داریم. می‌توانیم قبل از وعده صبحانه حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قدم زنی داشته باشیم.

پیاده روی در ظهر

یکی از بهترین زمان‌ها برای چربی سوزی در طول روز، ظهر است. در این زمان، بدن عموما از خستگی صبحگاهی خود رها می‌شود و آمادگی و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های تند دارد.

 بدن در اثر تمرینات تند، چربی‌های خود را برای تأمین انرژی مصرف می‌کند و به این ترتیب چربی سوزی بیشتری ایجاد می‌شود.

مطالعات بسیار نشان می‌دهند که جلسات بعد از ظهر از نظر عملکرد ورزشی، استقامت و قدرت نتایج بهتری دارند. به این ترتیب، افراد قادرند تمرینات بیشتر و کارآمد تری را انجام دهند.

پیاده روی در شب

افرادی که شبانه شام زیاد مصرف می‌کنند، بهترین زمان برای سوزاندن چربی، قبل از خواب پیاده روی است. یکی از مزایای پیاده روی در این زمان این است که کالری‌های اضافی که در طول روز مصرف کرده‌اید را به راحتی می‌سوزانید.

پیاده روی در شب

بسیاری افراد به دلیل انجام کارهایی بسیار در صبح، دیگر انرژی کافی برای ورزش کردن ندارند.

به همین دلیل، به تاخیر انداختن ورزش خود و تکیه بر فعالیت‌های شبانه برای تحرک و ورزش انتخاب می‌کنند. یکی از ضررهای پیاده روی تند شبانه، افزایش ضربان قلب است. این نوع پیاده روی ممکن است باعث عدم راحتی در خواب شبانه شما شود.

 بنابراین ، اگر می‌خواهید در شب‌ها پیاده روی کنید، بهتر است این کار را قبل از خواب انجام ندهید. علاوه بر افزایش سوزاندن چربی، ورزش و پیاده روی تاثیرات بسیاری بر سلامتی جسمی و روحی دارد. بهتر است روزانه چند دقیقه از وقت خود را به ورزش اختصاص دهید.  بزرگسالان باید طبق توصیه دپارتمان سلامت ایالات متحده آمریکا، هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه به بالا در برنامه خود داشته باشند.

مدت زمان پیاده روی برای لاغری

به منظور کاهش وزن، ضروری است از برنامه اصول پیاده روی برای لاغری آگاه باشید. باید در طول هفته حداقل ۳۰ تا ۹۰ دقیقه با سرعت بالا پیاده روی کنید.  می‌توانید برنامه خود را در طول هفته تغییر دهید اما در کل زمان هفته باید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت داشته باشید.

اگر به تازگی پیاده روی را شروع کرده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که زمان پیاده روی خود را به تدریج و با توجه به پیشرفت خود افزایش دهید. پیاده روی هر روزه به هیچ عنوان ضروری نیست و یک روز در میان هم می‌تواند مناسب و موثر باشد.  برای اینکه ورزش پیاده رویتان مفید باشد، بهتر است حداقل ۳۰ دقیقه را با سرعت قابل قبولی پیاده روی کنید و مسافرتی را در حدود ۲.۵ تا ۳.۳ کیلومتر یا ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ بزنید.

بهترین روش پیاده روی برای لاغری شکم

برای کاهش وزن بهتر است در حین راه رفتن، تمریناتی را انجام دهید که درصد ضربان قلب حداکثر شما به مقدار ۵۰ تا ۷۰ درصد برساند.  بهترین زمان برای این تمرینات ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است. در ابتدا، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با سرعت پایین پیاده روی کنید. سپس چند تمرین کششی و انعطافی انجام دهید.

وقتی ضربان قلبتان به سطح هدفی که برای خود تعیین کرده‌اید برسد، به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهید. پس از این فاصله زمانی، به مدت ۵ دقیقه سرعت را کاهش داده و بدن خود را خنک کنید. لازم به ذکر است در صورت نیاز به خرید سازه کراس فیت می‌توانید کلیک نمایید.

بهترین روش پیاده روی برای لاغری شکم

وقتی میخواهید پیاده روی‌های طولانی‌تر انجام دهید، پس از رسیدن ضربان قلب به میزان مطلوب، به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه، سرعت پیاده روی خود را کمی کاهش دهید.

 این به شما اجازه می‌دهد تا با سرعتی که راحت است، برای ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه دیگر ادامه دهید.

با توجه به نکات زیر، سعی کنید حالت صحیح بدن خود را در هنگام راه رفتن حفظ کنید، فرم درست برای راه رفتن را داشته باشید و با استفاده از تمرینات مخصوصی، فشار را در هنگام راه رفتن افزایش دهید و از پیاده روی ۳۰ دقیقه ای خود بیشترین بهره را ببرید. موارد گفته شده از اصول پیاده روی برای لاغری هستند. جهت خرید دستگاه بدنسازی با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب، می‌توانید کلیک نمایید.

اصول پیاده روی برای لاغری شکم

  • هنگام پیاده روی شکم خود را ببندید!

تقویت عضلات شکم و بستن آنها در هنگام پیاده روی می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. به طور خاص، اگر فردی در هنگام پیاده روی عادت دارد که شکم خود را شل نگه دارد، عضلات شکمی به طور معمول نمی‌توانند به درستی فعال شوند و تنش ناکافی را تجربه می‌کنند.

  • نوشیدن یک لیترو نیم آب در طول روز

در نظر داشته باشید که برای لاغر کردن شکم هنگام پیاده روی، نیاز به نوشیدن آب به میزان کافی است.

آب نقشی بسیار مهم در حفظ شکم صاف و تخت دارد. وقتی شما به بدن خود آب کافی برسانید، فرآیندهای سوخت و ساز بدن به خوبی انجام می‌شوند و در هنگام پیاده روی با کمبود آب مواجه نمی‌شوید.

 بیش از 80 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است، بنابراین بخش عظیمی از نیازهای ما با آب تامین می‌شود.  هنگامی که بدن به میزان کافی آب دریافت کند، به طور قطع استحکام پوست بهبود خواهد یافت.

  • قراردادن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل در برنامه غذایی خود

اگر می خواهید بدن شما شکم صافی داشته باشد، باید به تغذیه خود نیز توجه کنید، زیرا هنگام پیاده روی در حدود 250 کالری سوزانده می‌شود. برداشتن گام در حین پیاده روی یک موضوع بسیار حائز اهمیت است و جلو رفتن با سرعت دلخواه شما ممکن نیست و رعایت این موضوع شکم شما را صاف‌تر می‌کند.

اصول پیاده روی برای لاغری شکم

کلام پایانی

اصول پیاده روی برای لاغری بسیار مهم است. در حقیقت با رعایت این اصول به نتیجه بسیار مطلوبی خواهید رسید. همچنین در سایت آگرین اسپرت انواع بسیاری از محصولات ورزشی وجود دارد که با مراجعه به سایت می‌توانید محصول مورد نظر خود را در صورت موجود بودن و با استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان سایت خریداری کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.