جهت مشاهده تخفیف‌های ویژه آگرین کلیک کنید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربر عزیز

خــوش آمــدیــد

ورود

عضویت

مجموع :

0 تومان

دسته بندی های محصولات
علت صدای مفاصل زمان ورزش

علت صدای مفاصل زمان ورزش

مطمئنا بارها برای شما اتفاق افتاده است که هنگام بلند شدن یا نشستن صدای شکستن استخوان‌ها و یا مفاصل خود را بشنوید. در آن لحظه امکان دارد به این فکر کنید که آیا مسئله آنقدر جدی است که به دکتر مراجعه کنید و یا می‌توان بی‌تفاوت از کنار آن رد شد. در وهله اول باید بدانید دلایل متعددی وجود دارد که منجر به رخ دادن

این اتفاق می‌شود که از شایع ترین آن می‌توان به آزادسازی گاز میان مفاصل اشاره کرد که در ادامه بیشتر راجه به آن صحبت میکنیم.

و اما بیشتر ورزشکاران همواره با مشکلاتی مثل صدا دادن مفاصل رو به رو هستند. در حقیقت ورزشکاران بیشتر اوقات هنگام انجام تمرینات یا حتی زمان راه رفتن صدای مفاصل خود را می‌شنوند. اگرچه گاها مشکل خاصی به نظر نمی‌آید؛ اما در برخی موارد می‌تواند نگران کننده باشد.

دلایل صدا دادن مفاصل هنگام ورزش

گاهی اوقات هنگام پیاده روی و یا انجام تمرینات ورزشی، مفصل‌ها به صدا در می‌آیند که این موضوع می‌تواند به علت‌های متعددی ایجاد شود.  گاها این اتفاق جای هیچ نگرانی بر جا نمی‌گذارد؛ اما برخی اوقات می‌تواند به دلایل خطرناکی به وجود آید که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • صدای طبیعی مفاصل

منظور ما از صدای طبیعی مفاصل صدایی است که در زانو، مچ پا، شانه و مفصل لگن شنیده می‌شود و به داخل مفصل یا بافت‌های اطراف آن مربوط است. در این موقعیت احتمال اینکه مفصل و یا بافت در وضعیت غیر نرمالی قرار گیرد زیاد است که با ورزش به بخش دیگری گیر می‌کند. در نتیجه صدای مفاصل به گوش می‌رسد که کاملا طبیعی است.

  • رها شدن گاز در میان مفاصل

در میان مفاصل مایعی وجود دارد که هنگام آزاد شدن گاز در این مفاصل حباب ایجاد می‌شود. با رها شدن گاز مفاصل، حباب‌ها عینا مثل ترکیدن بادکنک عمل می‌کنند و در نتیجه صدایی به گوش شما می‌رسد.

دلایل صدا دادن مفاصل هنگام ورزش

  • فعالیت تاندون‌ها

با حرکت مفصل تاندون‌ها نیز تغییر می‌کنند که حرکت کردن منجر به عبور تاندون‌ها از برجستگی استخوانی در اطراف مفاصل می‌شود. با باز و بسته شدن مفصل‌ها، تاندون از روی این ناحیه عبور می‌کند و در نتیجه صدای مفاصل را می‌شنوید.

  • آرتروز زانو

یکی از شایع ترین علت صدای مفاصل زمان ورزش آرتروز است که در سنین بالا و به خاطر ساییدگی مفاصل اتفاق می‌افتد. دلیل اصلی رخ دادن این عارضه از بین رفتن غضروف میان استخوان مفصل است. در نتیجه در این وضعیت با علائم صدا دادن مفصل رو به رو می‌شوید که این نشانه‌ها را در شانه، دست، گردن وغیره احساس خواهید کرد.

  • آسیب دیدن رباط

پاره شدن رباط باعث ایجاد اختلال در زانو خواهد شد و این مسئله باعث می‌شود مفاصل صدا بدهند. صدای آن مثل تق تق است که با آسیب دیدن رباط باید از وسایل استاندارد برای انجام تمرین مثل تخته استپ ورزشی استفاده کرد. برای خرید این تجهیزات می‌توانید از آگرین اسپورت اقدام کنید.

آسیب دیدن رباط

  • پارگی مینیسک زانو

میسینگ زانو بخش مهمی از بدن است که وظیفه کاهش فشار و ضربه گیری بین استخوان را هم بر عهده دارد. پاره شدن این بخش به تدریج و گاها به سرعت اتفاق می‌افتد. اگر در زمان ورزش صدای مفاصل را در مراتب متعدد شنیدید به طوری که حتی با تغییر موقعیت هم این صدا قطع نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض صدا دادن مفاصل در زمان ورزش

صدا دادن مفاصل با توجه به سن افراد می‌تواند عوارض مختلفی در پی داشته باشد؛ اما از آنجایی که تقریبا همه ما آن را تجربه کرده‌ایم، پس آشنایی با علت صدای مفاصل زمان ورزش و عوارض آن مهم است. اگرچه، در بیشتر موارد صدا دادن مفاصل جای هیچ نگرانی ندارد. ولی از طرف دیگر بسته به شرایط می‌تواند عوارضی نیز به همراه داشته باشد. برخی از عوارض صدا دادن مفاصل شامل موارد زیر است:

  • تورم مفصل‌ها
  • ایجاد درد در آن قسمت
  • سفت شدن مفاصل

جلوگیری از صدا دادن مفاصل هنگام ورزش

بهترین شیوه برای جلوگیری از صدا دادن مفاصل هنگام ورزش، افزایش تقویت آن‌ها است. به عبارت دیگر شما باید با انجام تمرینات مناسب و همچنین رعایت رژیم غذایی مفید به تقویت عضلات و مفاصل بپردازید؛ زیرا علت صدای مفاصل زمان ورزش می‌تواند ضعیف بودن آن‌ها باشد که باعث صدا دادن مفاصل می‌شوند. لازم به ذکر است در صورت نیاز به خرید سازه کراس فیت می‌توانید کلیک نمایید.

جلوگیری از صدا دادن مفاصل هنگام ورزش

بهترین تمرین‌ها برای تقویت عضلات و مفاصل حرکات کششی هستند که از رخ دادن این اتفاق جلوگیری می‌کنند. اگرچه پیشنهاد ما این است که اول دلیل اصلی این اتفاق را پیدا کنید و سپس به فکر پیشگیری یا درمان باشید. بهترین راه برای پیدا کردن علت صدای مفاصل زمان ورزش مراجعه به پزشک متخصص است. برای خرید انواع دمبل ایروبیک نیز می‌توانید از آگرین اسپورت اقدام کنید.

نیاز به مشاوره دارید؟

همین الان با مشاورین آگرین تماس بگیرید:

درمان صدا دادن مفاصل در زمان ورزش

برای درمان صدا دادن مفاصل حتما به سراغ روش‌های درمانی پزشکی بروید؛ زیرا گاها روش‌های سنتی پاسخگو این مشکل نیستند‌. ما در ادامه به بررسی چند راهکار و اصول برای درمان این عارضه می‌پردازیم.

  • الکتروتراپی

در روش درمانی الکتروتراپی با اعمال جریان الکتریکی، مفاصل درمان می‌شوند. در این شیوه درمانی می‌توان بازسازی و ترمیم دوباره بافت‌ها را مشاهده کرد که الکتروتراپی این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد. این روش اثر بخش‌تر از سایر روش‌ها است.

  • طب سوزنی

از دیگر روش‌های پزشکی موثر در درمان صدا مفصل می‌توان به طب سوزنی اشاره کرد که فیزیوتراپیست به انجام آن می‌پردازد. طب سوزنی که یک روش درمانی چینی است توانایی بهبود این عارضه و برگرداندن بدن به حالت نرمال را دارد.

طب سوزنی

  • تمرین درمانی

در حقیقت در این روش با انجام چند تمرین ساده می‌توان این مشکل را برطرف نمود. بهتر است این ورزش‌ها را زیر نظر فیزیوتراپیست انجام دهید تا به نتیجه عالی برسید. به جز تمرینات فیزیوتراپیست می‌توانید چند حرکت کششی ساده را هم انجام دهید.

سخن پایانی

علت صدای مفاصل زمان ورزش شامل حرکت تاندون‌ها، حرکت و صدا طبیعی مفصل، بیماری آرتروز، رها شدن گاز در میان مفاصل، آسیب دیدن یا پارگی رباط، پاره شده مینسیک زانو وغیره است. به منظور درمان این بیماری اول باید علت آن را مشخص کنید و سپس با مشاوره پزشک متخصص یکی از شیوه‌های درمانی را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.